Truskawkowe oszustwo. Na nieuczciwych sprzedawców czekają kary

Nieodłącznym elementem wiosennego krajobrazu są stoiska oferujące truskawki. Kontrole IJHARS wykazują, że informacje dot. kraju pochodzenia truskawek, przekazywane konsumentom przez sprzedawców, mogą wprowadzać w błąd.

Wprowadzanie w błąd polega na:

  • wskazywaniu kraju pochodzenia niezgodnego z faktycznym (np. umieszczaniu na wywieszce informacji, że truskawki pochodzą z Polski, podczas gdy pochodzą z innego państwa),
  • umieszczenie mało czytelnej informacji o faktycznym pochodzeniu truskawek spoza Polski i jednoczesnym ustnym informowaniu konsumentów o krajowym pochodzeniu owoców,
  • braku pisemnej informacji o pochodzeniu owoców.

IJHARS przypomina: na etapie sprzedaży detalicznej, sprzedawca ma obowiązek umieścić w widocznym miejscu informacje o:

  • państwie pochodzenia truskawek,
  • klasie jakości handlowej truskawek.

Rzetelnie oznakowane owoce zaspokajają potrzeby informacyjne konsumentów i stanowią podstawę świadomego wyboru.

Na nieuczciwych sprzedawców organy IJHARS nakładają kary pieniężne.

438127762 122145427454121371 5232818207190476218 n
źródło: IJHARS/Facebook 

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Powiązane artykuły

X