Rejestracje ciągników w dół

W listopadzie 2024 roku zarejestrowano 759 sztuk nowych ciągników rolniczych, co jest wynikiem niemal identycznym jak przed miesiącem, kiedy liczba rejestracji wyniosła 762 sztuki. W porównaniu do listopada 2023 roku to spadek o 77 sztuk. Dane zebrane od stycznia do końca listopada wskazują na wyraźny trend spadkowy – zarejestrowano 7385 sztuk nowych ciągników, co oznacza spadek o 1577 sztuk (17,6%) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Liderzy rynku ciągników

John Deere utrzymuje pozycję lidera, jednak firma również odnotowała spadki. W okresie styczeń–listopad 2024 roku zarejestrowano 1057 ciągników tej marki, co stanowi o 416 sztuk mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe John Deere wynoszą 14,3%.

Na drugim miejscu znajduje się Kubota, która wyprzedziła markę New Holland. Zarejestrowano 925 sztuk ciągników Kubota, co oznacza spadek o 149 sztuk w porównaniu z 2023 rokiem. Udziały rynkowe marki wynoszą 12,5%.

New Holland zajmuje trzecią pozycję z 912 rejestracjami, co stanowi znaczny spadek o 605 sztuk w stosunku do roku poprzedniego. Udziały rynkowe tej marki wynoszą 12,3%.

Czwarte miejsce przypadło Deutz Fahr – w omawianym okresie zarejestrowano 642 ciągniki, co oznacza spadek o 154 sztuki rok do roku. Udziały rynkowe wynoszą 8,7%.

Na piątym miejscu znalazła się marka Case IH z liczbą 559 rejestracji. Co istotne, jest to wynik o 3 sztuki lepszy niż w analogicznym okresie 2023 roku. Udziały Case IH w rynku wynoszą 7,6%.

Średnia moc ciągników

Średnia moc nowo rejestrowanych ciągników w Polsce w okresie styczeń–listopad 2024 roku była najwyższa w województwie kujawsko-pomorskim i wyniosła 177,6 KM. Województwo opolskie, które jeszcze miesiąc wcześniej przodowało, osiągnęło średnią 176,3 KM. Najniższą średnią moc odnotowano w województwie małopolskim – 81,8 KM.

Regionalne zróżnicowanie rejestracji

Pod względem liczby rejestracji województwo mazowieckie utrzymuje pozycję lidera. W okresie styczeń–listopad 2024 roku zarejestrowano tam 1252 ciągniki, co oznacza spadek o 306 sztuk w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na drugim miejscu znalazło się województwo wielkopolskie z 822 rejestracjami, a trzecia pozycja przypadła województwu małopolskiemu, gdzie zarejestrowano 640 nowych ciągników.

Podsumowanie

Dane za jedenaście miesięcy 2024 roku pokazują wyraźny trend spadkowy na rynku nowych ciągników rolniczych w Polsce. Mimo utrzymania pozycji lidera przez markę John Deere, spadki dotknęły większość producentów. Wyjątkiem jest Case IH, które jako jedyne odnotowało minimalny wzrost. Województwo mazowieckie pozostaje największym rynkiem zbytu, natomiast regiony takie jak kujawsko-pomorskie czy opolskie wyróżniają się wysoką średnią mocą nowo rejestrowanych ciągników.

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X