Marka produktu coraz ważniejsza
Owoce są dobrym przykładem jak ważna jest marka produktu. Czyżby epoka towarów sprzedawanych na wagę pod nazwą sól, cukier, mleko, jabłka odchodziła do przeszłości?
Okazuje się, że owoce, bliżej nieokreślone owoce, są sprzedawane taniej niż pod marka producenta czy dystrybutora. Portal www.eureko-akademiaprzyszlosci.pl podaje, że ponadto : Na rynku amerykańskim na przykład owoce oznaczone marką ,,Sunkist", ,,Dole", Chiquita" mają o 10—60% wyższą marżę od owoców niemarkowych. W Stanach Zjednoczonych, w celu obniżenia kosztów reklamy i opakowania, a więc także cen towarów, próbowano (…) sprzedawać towary pozbawione marki, a nawet nazwy producenta. Eksperyment ten nie spotkał się z powszechniejszą akceptacją konsumentów.
Znak firmowy, czyli logo odróżniają produkty od towarów konkurencyjnych.
Źródło: http://www.eureko-akademiaprzyszlosci.pl