Pink Lady – marka wciąż się rozrasta, a sadownicy zarabiają
Jabłka marki Pink Lady należą do najbardziej opłacalnych w produkcji, co było widać także w ostatnim sezonie, gdy amerykańscy sadownicy zarabiali na nich ok. 30 dolarów za karton. Pink Lady może osiągać tak dobre wyniki przede wszystkim ze względu na świetny odbiór marki przez konsumentów. O tym, co o Pink Lady myślą konsumenci ujawniły przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych ankiety.
Ponad 82 proc. klientów sklepów wybiera Pink Lady zamiast jabłek niemarkowych Cripps Pink. Ponad 81 proc. ankietowanych uważa, że jabłka z marką Pink Lady mają lepszą jakość od pozostałych jabłek odmiany Cripps Pink. Konsumenci zaliczają tę markę do 4 najatrakcyjniejszych marek/odmian jabłek na amerykańskim rynku.
W latach 2009 -2014 w Stanach Zjednoczonych produkcja Pink Lady wzrosła z poziomu 3,6 mln kartonów (ok. 76 tys. ton) do ponad 5,3 mln kartonów (113 tys. ton). Prognozuje się, że za 3 lata zbiory Pink Lady w USA wyniosą 150 tys. ton.
Zobacz także: Melinda znowu zaskakuje. Jabłka stają się zabawką dla dzieci