Sadownik: Trzeba nauczyć Polaków jeść jabłka
Spożycie jabłek w Polsce jest niższe od unijnej średniej. Dla porównania Niemcy spożywają rocznie 20 kilogramów jabłek, Polacy zaś około 12 kilogramów. W ciągu ostatnich dwudziestu lat przeciętne roczne spożycie jabłek w przeliczeniu na mieszkańca Polski spadło o połowę! Jak odwrócić ten trend? Zdaniem Macieja Karczewskiego, producenta owoców z Lutyni trzeba nauczyć konsumentów jeść jabłka.
- Organizujemy warsztaty w czasie zbiorów jabłek, na które zapraszamy dzieci ze szkół i przedszkoli. Pokazujemy jak rosną jabłka, że jabłka nie są z supermarketu tylko rzeczywiście rosną na drzewie. Dzieci same zbierają, degustują, zawożą do domu, opowiadają rodzicom. Pozyskujemy w ten sposób nowych klientów, a co najważniejsze – uczymy dzieci o jabłku. – mówi Maciej Karczewski.
Zdaniem sadownika promocja polskiego jabłka nie istnieje.
- Promocja polskiego jabłka nie jest dobra, przyznam szczerze nie istnieje. Pojedyncze standy na targach światowych nie przynoszą efektu właściwego, a kosztują bardzo duże pieniądze. – mówi producent.
- Myślę, że powinniśmy nauczyć klientów, szczególnie w Polsce, jeść jabłko. Nie skupiać się konkretnie na tym, że ono ma być super chrupiące, soczyste i najpiękniejsze na świecie. Po prostu nauczmy klienta jeść jabłko, a on sam zdecyduje, czy on będzie mu smakowało w postaci super chrupiącej czy może miękkiego Lobo.
źródło: TVP Wrocław
Komentarze
Naprawianie trzeba zacząć od siebie