Intensywny początek roku dla kampanii „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy”
Drugi rok kampanii promującej jabłka z Polski to czas na wzmocnienie i utrzymanie relacji biznesowych z kontrahentami z Malezji i Tajlandii. Po sukcesie pierwszego roku, w którym wyeksportowano kilkanaście kontenerów jabłek, czas na pracę nad nowym sezonem. Polska dowiodła, że jako wiodący producent jabłek w Unii Europejskiej może skutecznie znajdować swoje miejsce także na dalekich rynkach, takich jak Tajlandia i Malezja.
Na początku marca 2023 delegacja z Polski odbyła szereg spotkań biznesowych w Malezji. Rozmowy handlowe prowadzono z kluczowymi malajskimi importerami. Eksportując jabłka do Malezji nie trzeba ubiegać się o certyfikat fitosanitarny Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, co nieco ułatwia planowanie wysyłki w sezonie 2023/2024.
Dobrze zaplanowana kampania promocyjna daje wiele możliwości wypromowania produktu. Dzięki temu pod koniec kwietnia 2023 odbyła się wizyta studyjna przedstawicieli biznesowych i mediów z Malezji i Tajlandii. Grupa ponad 20 osób poznała potencjał produkcyjny największego sadu Europy. Zobaczyli na własne oczy jak wygląda zarówno nowoczesne sadownictwo, zaplecze technologiczne grup producenckich, system ochrony fitosanitarnej, ale także wsparcie administracyjne dla branży sadowniczej. Goście z zagranicy odwiedzili Oddział Centralnego Laboratorium w Warszawie Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, a także mieli intensywną sesję spotkań B2B zorganizowaną w siedzibie Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”. Podczas wizyty nie zabrakło czasu na spotkanie z namiastką polskiej kultury i historii, co wzbudziło w gościach duże emocje i skłoniło do refleksji.
W stolicy Tajlandii – Bangkoku, w dniach 23-27 maja odbyła się jedna z największych imprez branży spożywczej w Azji – Targi Thaifex Anuga. Nie zabrakło na niej mocnej reprezentacji beneficjentów kampanii. W jabłkowym pawilonie projektu „Dar Polskich Sadów. Jabłka z Serca Europy” trwały rozmowy B2B, ale także degustacje polskich jabłek promowanych w ramach kampanii. Zwieńczeniem wszystkich dni targów było wydarzenie Dzień Jabłka dla kluczowych przedstawicieli mediów i importerów z udziałem Ambasadora RP w Bangkoku Waldemara Dubaniowskiego i Kierownika Zagranicznego Biura Handlowego PAIH Norberta Bąka. Event poprzedzała konferencja prasowa.
Mimo tego, że rok zaczął się intensywnie, nie zwalniamy tempa. Organizatorów kampanii czekają jeszcze wydarzenia takie jak: degustacje jabłek w najpiękniejszych parkach w Kuala Lumpur i Bangkoku, warsztaty kulinarne z wykorzystaniem polskich jabłek, a także degustacje jabłek dla przedstawicieli mediów i biznesu. W lipcu w dniach 12-14, kolejna delegacja z Polski weźmie udział w międzynarodowych targach Malaysian International Food & Beverage w Kuala Lumpur stolicy Malezji.
Dwuletni projekt „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” to szeroko zakrojone działania kierowane do konsumentów, mediów, a także do przedstawicieli biznesu w Tajlandii i Malezji. Beneficjentem programu jest Konsorcjum: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” i Związek Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej. Kampania współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw a organizacją wdrażającą projekt jest dom mediowy Infinity Media Sp. z o.o. Kampania kończy się 30 listopada 2023 roku.
Komentarze
Bogacze jeżdżący samochodami po kilkaset tysięcy i nie stać ich na wycieczkę do Tajlandii i muszą jeździć za nasze
Żenada
A połowa prezesów tych grup miała wizytę CBŚ o 6 rano i zarzuty wyłudzeń oraz zrobienie sobie z tego źródła stałego dochodu
Kpina ze zwykłych ludzi
Może już dość wycieczek prezesów za nasze?
Ich stać by samo sobie taki wyjazd oplacili