Intermarché i Netto zobowiązują się do kupowania wyłącznie francuskich jabłek
Sklepy Intermarché i Netto, należące do grupy Les Mousquetaires, ogłosiły znaczącą zmianę w swojej strategii zaopatrzenia: nie będą już kupować jabłek z krajów półkuli południowej, takich jak Chile i RPA. Zamiast tego „wzmacniają swoje wsparcie dla francuskich producentów i będą sprzedawać wyłącznie jabłka, które mają 100% francuskiego pochodzenia”.
Do 2024 r. 96% jabłek sprzedawanych przez Intermarché i Netto będzie pochodzić z Francji. Dzięki ścisłej współpracy z francuskimi plantatorami i dostępności szerokiej gamy odmian marki grupy są teraz w stanie zapewnić dostawy 100% francuskich jabłek przez cały rok we wszystkich swoich punktach sprzedaży.
Ta nowa deklaracja jest zgodna z szerszymi zobowiązaniami Groupement Les Mousquetaires wobec Ferme France, ogłoszonymi 4 listopada 2024 r. Spośród ośmiu kluczowych środków przedstawionych w zarysie, wprowadzenie etykiety „Intermarché Terroir” odegra znaczącą rolę. Wprowadzenie tej etykiety jest planowane na pierwszą połowę 2025 r., co dodatkowo podkreśla zaangażowanie grupy we wspieranie lokalnego rolnictwa , jak podkreślono w komunikacie prasowym.