Natura Food 2012 – smacznie i zdrowo
Targi Naturalnej Żywności Natura Food (w tym roku 12-14.10) są miejscem prezentacji produktów prostych i przetworzonych najwyższej jakości, o prozdrowotnych właściwościach, także ekologicznych, regionalnych oraz naturalnego stylu życia (beEco). Wystawcy szczelnie wypełnili halę wystawową w Łodzi i już po raz piąty spotkali się z odbiorcami, a goście licznie przybyli, aby się z ich ofertą zapoznać. Widać, że prezentacja żywności o najwyższych walorach zdrowotnych wzbudza duże zainteresowanie. Wśród gości pojawiały się też osoby znane z błękitnego ekranu.
Wiele regionów Polski wystawiało swoje produkty regionalne, zarówno owoce, warzywa, jak i wyroby wędliniarskie oraz mleczarskie – te stoiska były najokazalsze. Większość jednak stanowili mniejsi producenci i przetwórcy. Można było skosztować dżemów wytwarzanych w gospodarstwach. Niektóre miały interesujący smak, jak powidła śliwkowe z pieprzem czy wiśnie z imbirem (Owocowy Dom, Sad Danków). Wiele firm promowało swoje nierozcieńczane soki jabłkowe, jabłkowo-aroniowe i jabłkowo-warzywne bez obcych dostatków, pasteryzowane, jak np. Activ. Firma Polska Róża specjalizująca się w przetwarzaniu owoców Rosa rugosa promowała sok i konfitury z jej owoców o wysokiej zawartości witaminy C.
Gospodarstwa agroturystyczne zachęcały do odwiedzin lub jak na stoisku z Ponidzia do zakupu bezpośrednio w gospodarstwie owoców i warzyw z wysyłką kurierem do najdalszych zakątków kraju. Obecni byli przedstawiciele Maciejowego Sadu, „Nadwiślanki” Spółdzielni Producentów Owoców i Warzyw, Owocowego Domu, Polskiej Róży, „Pomorza” Grupy Producentów Owoców i Warzyw, VIN-KON-u – producenta win owocowych, Wiatrowego Sadu (sok jabłkowy z bzem czarnym), Warychowa (powidła z papierówki), VERO (sok jabłkowo-malinowy), BIO FOOD i inni. Interesujące były połączenia soku pomidorowego z brzoskwinią (Licopen). Smaczna była także lemoniada z kwiatów bzu czarnego oraz sok z jagód Acai o wielu prozdrowotnych właściwościach.
Wizyta na targach Natura Food uczy, w jaki sposób szukać dodatkowych źródeł dochodu, czyli jak przetwarzać i promować produkty z własnych gospodarstw. Taka lekcja dla wielu sadowników może okazać się wzbogacająca. Dodatkową zachętą do odwiedzin Targów Naturalnej Żywności była możliwość zakupu produktów po cenach producenta.