Natura Food 2012 – smacznie i zdrowo

naturafood1Targi Naturalnej Żywności Natura Food (w tym roku 12-14.10) są miejscem prezentacji produktów prostych i przetworzonych najwyższej jakości, o prozdrowotnych właściwościach, także ekologicznych, regionalnych oraz naturalnego stylu życia (beEco). Wystawcy szczelnie wypełnili halę wystawową w Łodzi i już po raz piąty spotkali się z odbiorcami, a goście licznie przybyli, aby się z ich ofertą zapoznać. Widać, że prezentacja żywności o najwyższych walorach zdrowotnych wzbudza duże zainteresowanie. Wśród gości pojawiały się też osoby znane z błękitnego ekranu.
Wiele regionów Polski wystawiało swoje produkty regionalne, zarówno owoce, warzywa, jak i wyroby wędliniarskie oraz mleczarskie – te stoiska były najokazalsze. Większość jednak stanowili mniejsi producenci i przetwórcy. Można było skosztować dżemów wytwarzanych w gospodarstwach. Niektóre miały interesujący smak, jak powidła śliwkowe z pieprzem czy wiśnie z imbirem (Owocowy Dom, Sad Danków). Wiele firm promowało swoje nierozcieńczane soki jabłkowe, jabłkowo-aroniowe i jabłkowo-warzywne bez obcych dostatków, pasteryzowane, jak np. Activ. Firma Polska Róża specjalizująca się w przetwarzaniu owoców Rosa rugosa promowała sok i konfitury z jej owoców o wysokiej zawartości witaminy C.
Gospodarstwa agroturystyczne zachęcały do odwiedzin lub jak na stoisku z Ponidzia do zakupu bezpośrednio w gospodarstwie owoców i warzyw z wysyłką kurierem do najdalszych zakątków kraju. Obecni byli przedstawiciele Maciejowego Sadu, „Nadwiślanki” Spółdzielni Producentów Owoców i Warzyw, Owocowego Domu, Polskiej Róży, „Pomorza” Grupy Producentów Owoców i Warzyw, VIN-KON-u – producenta win owocowych, Wiatrowego Sadu (sok jabłkowy z bzem czarnym), Warychowa (powidła z papierówki), VERO (sok jabłkowo-malinowy), BIO FOOD i inni. Interesujące były połączenia soku pomidorowego z brzoskwinią (Licopen). Smaczna była także lemoniada z kwiatów bzu czarnego oraz sok z jagód Acai o wielu prozdrowotnych właściwościach.
Wizyta na targach Natura Food uczy, w jaki sposób szukać dodatkowych źródeł dochodu, czyli jak przetwarzać i promować produkty z własnych gospodarstw. Taka lekcja dla wielu sadowników może okazać się wzbogacająca. Dodatkową zachętą do odwiedzin Targów Naturalnej Żywności była możliwość zakupu produktów po cenach producenta.

naturafood2

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X