Ruszyła kampania w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Umowa na realizację 3-letniej kampanii promocyjno-informacyjnej pt. „Europejskie jabłka dwukolorowe” została zawarta w dniu 28 lipca 2014 r., pomiędzy Agencją Rynku Rolnego a konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” (Lider) i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej (Konsorcjant). Program ten realizowany jest w Chińskiej Republice Ludowej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich i promuje europejskie świeże jabłka.
Celem kampanii pt. „Europejskie jabłka dwukolorowe” jest przede wszystkim:
zbudowanie pozytywnej postawy konsumpcyjnej i nabywczej wobec produktu objętego programem, skutkującej wzrostem świadomości nt. walorów jabłek oraz europejskich standardów jakości produkcji,
zwiększenie sprzedaży dwukolorowych jabłek europejskich na wybranych dwóch rynkach docelowych.
Kampania ma charakter promocyjno-informacyjny a jej strategia zakłada podjęcie intensywnych działań promujących europejskie jabłka dwukolorowe, które skupią się przede wszystkim na podkreśleniu cech tych owoców, ich walorów spożywczych i smakowych.
Grupy docelowe, do których kierowane są działania zaplanowane w ramach kampanii to:
Grupa główna: managerowie, handlowcy, przedstawiciele firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych,
Grupa pośrednia: konsumenci,
Grupa wspierająca: administracja, liderzy i kreatorzy opinii, media.
Działania w ramach programu obejmują m.in.:
udział w imprezach targowych i organizację wydarzeń okołotargowych,
organizację misji gospodarczych i study tour
emisję reklam w prasie,
emisję reklam outdoorowych,
prowadzenie witryny internetowej,
działania SEM/SEO,
social media i blogi.
Łączna wartość ww. kampanii wynosi 4 996 924,00 € netto i jest finansowana w 50% (tj. w kwocie 2 498 462,00 €) ze środków UE, a w 30% (tj. w kwocie 1 499 077,20 €) z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkład własny (tj. kwota 999 384,80 €) pochodzi ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Organizacją wdrażającą, czyli organem wykonawczym programu jest konsorcjum w składzie: Infinity Media Sp. z o. o. (Lider) i Legend Group Sp. z o. o. (Konsorcjant).
Źródło: arr.gov.pl