Fruit Logistica 2018 rozpoczęta, a Polska coraz silniejsza!
Tegoroczna edycja międzynarodowych targów Fruit Logistica jest dla wystawców z Polski wydarzeniem wyjątkowym. Polskie Stoisko Narodowe obchodzi bowiem okrągłą – 10 rocznicę. Organizatorzy, którzy czuwali nad jego przygotowaniem, zadbali, aby nie mogło zostać niezauważone przez zwiedzających. Zarówno biało-czerwona kolorystyka, jak i dekoracje świadczą niezbicie, że Polska jabłkiem stoi, a bardziej „jabłkowego” miejsca na targach nie udało nam się znaleźć. – Jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni, a przez to silniejsi – mówiono podczas otwarcia stoiska.
Uroczystemu otwarciu tradycyjnie już przewodził prezes Związku Sadowników RP, Pan Mirosław Maliszewski. – Uroczystość jest szczególna, bo to dziesiąta rocznica funkcjonowania Polskiego Stoiska Narodowego – mówił wspominając nieobecnego na targach prof. Eberharda Makosza, który jest inicjatorem udziału Polski na targach i budowy stoiska.
Głos zabrał również Pan Maciej Lipecki, Prezes Stowarzyszenia Szkółkarzy Polskich. – Na Fruit Logistyce byłem po raz pierwszy kilkanaście lat temu. Polskie firmy nie były wówczas zauważalne – było to kilka stanowisk rozrzuconych po halach, często nie można było nawet rozpoznać, że reprezentują Polskę – mówił. W tym momencie stoją obok siebie firmy, które mimo że na co dzień konkurują ze sobą, jednoczą się i współpracują, aby wspólnie reprezentować Polskę. – Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalni. Wszyscy dookoła zauważają, że stajemy się coraz bardziej widoczni – mówił.
Podobną opinię wygłosił Pan Sławomir Kędzierski (Sun-Sad), który podkreślał, że polski zakątek na targach w Berlinie musi być widoczny, aby pokazywać, że nadążamy za konkurencją i jesteśmy silni.
Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz członek Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw opowiedział o Funduszu, z którego dofinansowane jest Polskie Stoisko Narodowe. Głównym celem Funduszu są projekty, które służą promocji polskich owoców i warzyw poza granicami naszego kraju. Jak zauważył Pan Boguta, sukces jest osiągnięty, ale niemożliwy byłby bez współpracy. Pan Boguta zwrócił uwagę, że wszyscy polscy producenci muszą mieć świadomość, że zagraniczna promocja odbywa się i przynosi efekty.
Tym razem Polskie Stoisko Narodowe współtworzą m.in. Appolonia, Bart-ex, Nasz Sad, Wilga Fruit, Fruit-Group, Rajpol, Jan Fruit, Ewa-Bis, Sady Grójeckie, Związek Sadowników RP, Urząd Marszałkowski Wojewóztwa Mazowieckiego w Warszawie, Fruit Logistic, Bronisze, Premium Gold, Green Group, Sunberry, Urząd Marszałkowski Wojewóztwa Mazowieckiego w Lublinie oraz GP Klasa. Swoją ofertę przedstawiają również m.in. Activ z Belska Dużego, Royal Apple, LubApple, Fruit Family, Sun-Sad, Eurosad, SadPol oraz pszczelinka.pl.
Poniżej zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć z Polskiego Stoiska Narodowego: