Fruit Logistica 2011 – cz. II

Nowa Zelandia widoczna na targach
Enzafruit promowała eksport 45 odmian jabłoni i gruszy. W Berlinie w ciągu dwóch pierwszych dni Nowozelandczycy spotkali prawie wszystkich swoich klientów i byli zadowoleni z rozmów. Enza zainwestowała w szeroko zakrojone programy badawcze mające na celu ograniczenie stosowania substancji chemicznych i zwiększenie biologicznych metod zwalczania chorób.

Meksyk: połowa sprzedaży w Europie
Targi Fruit Logistica są dla meksykańskich producentów owoców i warzyw najważniejszym wydarzeniem. Swoje produkty wysyłają do Izraela, Dubaju i Afryki Północnej, głównie owoce jagodowe i cytrusy. Połowa sprzedaży świeżych owoców i warzyw ma miejsce w Europie. 37 wystawców oceniło, że jest w stanie sprzedać produkty świeże o wartości 50 mln dolarów USA.

Fruit Logistica ważna dla Włochów
Włochy reprezentowało 447 przedsiębiorstw w czterech salach, co uplasowało ich na pierwszym miejscu pod względem liczebności. Medialnie targi zostały bardzo nagłośnione. Najlepszym przesłaniem jest doskonała jakość włoskich produktów – podsumowali włoscy wystawcy.



Fruit Logistica to wiodące targi
Przedstawiciele Belgii twierdzą, że w branży owocowo-warzywnej tylko Fruit Logistica tak naprawdę się liczy. W ocenie uwzględnili wielkość transacji i jakość kontaktów handlowych zawieranych podczas targów.

Peru – trzy cele
Peruwiańscy wystawcy postawili sobie trzy cele: dalszy podbój rynku awokado w USA, zaspokojenie gwałtownie rosnącego zapotrzebowania na winogrona w Azji i Rosji oraz otwarcie rynku na peruwiańskie granaty w Europie. Odnotowano wzrost eksportu o 20–25%.  

Indie – zwiększyć eksport
Hinduscy handlowcy na Fruit Logistica szukali nabywców na swoje produkty i możliwości zwiększenia eksportu do Europy. Po Chile, Indie są już drugim największym eksporterem winogron do Europy (55 tys. ton rocznie). Stawiają też na nowoczesne metody certyfikacji – GlobalGap i HACCP. Indie zarobiły 1 mld dolarów na handlu świeżymi owocami i warzywami. Tradycyjnie ich najwięksi odbiorcy znajdują się w Wielkiej Brytanii.  

Fruit Logistica ważna dla sieci społecznościowych
Serwisy społecznościowe okazały się szczególnie ważne dla organizatorów i zwiedzających. Na Fruit Logistica obecne są od wielu lat, aby pogłębiać kontakty z klientami.

Niemiecki rynek owców świeżych
W 2010 roku w Niemczech wyprodukowano 7,4 mln ton owoców i warzyw o wartości około 9,8 mld euro. Dostarczane są do ponad 100 mln konsumentów w Niemczech i sąsiednich krajów europejskich.

Chorwacja po raz pierwszy na berlińskich targach
Na Fruit Logistica pojawiło się trzech wystawców z ubiegającej się o członkoswtwo w UE Chorwacji, dwóch producentów owoców i warzyw oraz specjalista od opakowań. Z tego kraju eksportuje się około 20 tys.ton mandarynek i 10 tys. ton jabłek, głównie do Europy Południowo-Wschodniej, Rosji, Polski i Czech, ale także Wielkiej Brytanii i Niemiec. Jako przyszły członek UE, Chorwacja inwestuje w rozwój oraz restrukturyzację rolnictwa i ogrodnictwa, a także przemysł przetwórczy i produkcję opakowań.

Źródło: fruchtportal.de
 

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X