#6 Komunikat sadowniczy Zbigniew Marek, 30.04.2020

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Komentarze  

0 #24 Roman 2020-05-04 08:16
Cytuję Amber:
Cytuję Roman:
Cytuję Amber:
@Roman... Oczywiście że Ty możesz sadzić co chcesz i jak chcesz...A ponieważ wypowiadasz się publicznie, ja mam prawo zauważyć, że sadzenie sadów w systemie dwurzędowym czy nawet trzyrzędowym było już stosowane i jako posiadające wiele wad / m.in. problemy z wybarwianiem /, zostało odrzucone... Tak w Polsce jak i za granicą, gdzie dziś sadzi się tylko jednorzędowo.



Czy zauważyłeś jaką mam odmianę czy tylko walisz we mnie żeby przywalić tak dla zabawy?;)
Od kiedy Red chief ma kłopoty z wybarwieniem się????

Sądzi się tak jak każdemu pasuje...lansowany jest trend ogólny ale to nie znaczy,że w każdych warunkach jest on idealny....
Romanie...Przy niektórych odmianach jest problem z wybarwieniem a przy wszystkich z nawożeniem, z walką z chwastami i z walką z parchem...Oczywiście wymienione problemy są większe przy nasadzeniach 3 rzędowych niż w 2 rzędowych...p.s. A co Ty taki nerwowy ?



To że ty masz problem z tym nie znaczy że ja mam;)
Pewnie golden w podwójnym u ciebie źle się wybarwie:)))

P.s.
Ironię odbierasz?;)
Cytować
0 #23 Amber 2020-05-04 07:13
Cytuję Roman:
Cytuję Amber:
@Roman... Oczywiście że Ty możesz sadzić co chcesz i jak chcesz...A ponieważ wypowiadasz się publicznie, ja mam prawo zauważyć, że sadzenie sadów w systemie dwurzędowym czy nawet trzyrzędowym było już stosowane i jako posiadające wiele wad / m.in. problemy z wybarwianiem /, zostało odrzucone... Tak w Polsce jak i za granicą, gdzie dziś sadzi się tylko jednorzędowo.



Czy zauważyłeś jaką mam odmianę czy tylko walisz we mnie żeby przywalić tak dla zabawy?;)
Od kiedy Red chief ma kłopoty z wybarwieniem się????

Sądzi się tak jak każdemu pasuje...lansowany jest trend ogólny ale to nie znaczy,że w każdych warunkach jest on idealny....
Romanie...Przy niektórych odmianach jest problem z wybarwieniem a przy wszystkich z nawożeniem, z walką z chwastami i z walką z parchem...Oczywiście wymienione problemy są większe przy nasadzeniach 3 rzędowych niż w 2 rzędowych...p.s. A co Ty taki nerwowy ?
Cytować
+1 #22 Roman 2020-05-04 04:15
Cytuję Zbyszek M.:
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.



Zbyszku...mam Red chiefa sadzonego co 0,5 m w podwójnym rzędzie...mówię więc nie tylko jako teoretyk;)

Mam nadzieję, że Twój Redchief ma się lepiej niż mój, albo mojego kolegi, który po 5 latach ma 90% drzew skróconych do wysokości 60-100 cm, a reszta też jest zrakowaciała. Do usunięcia. Redchief jest jeszcze trudniejszy niż Gala... ale gdybyśmy uprawiali tylko tą odmianę - szybko pozostałyby wyłącznie sady w miejscach nadających się do tej uprawy.



Gala przy red chief to okaz zdrowia:))))
Cytować
+1 #21 Roman 2020-05-04 04:12
Cytuję Amber:
@Roman... Oczywiście że Ty możesz sadzić co chcesz i jak chcesz...A ponieważ wypowiadasz się publicznie, ja mam prawo zauważyć, że sadzenie sadów w systemie dwurzędowym czy nawet trzyrzędowym było już stosowane i jako posiadające wiele wad / m.in. problemy z wybarwianiem /, zostało odrzucone... Tak w Polsce jak i za granicą, gdzie dziś sadzi się tylko jednorzędowo.



Czy zauważyłeś jaką mam odmianę czy tylko walisz we mnie żeby przywalić tak dla zabawy?;)
Od kiedy Red chief ma kłopoty z wybarwieniem się????

Sądzi się tak jak każdemu pasuje...lansowany jest trend ogólny ale to nie znaczy,że w każdych warunkach jest on idealny....
Cytować
+1 #20 Roman 2020-05-04 04:09
Cytuję Zbyszek M.:
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Cytuję Guest:
Pionowe paski lub w kolorze mało kontrastującym. Odcień zielonego ładny.

Dzięki za życzliwą uwagę :)
Niestety... faceci widzą inaczej. Żona i córki nieraz załamują ręce na widok moich kreacji. wiem, że pionowe są zazwyczaj lepsze, ale akurat ten układ też mi się podoba. Jedno jest pewne - od jakiegoś czasu stać mnie na żart (choć lekko przez łzy), że nawet w kiepskim ubraniu wyglądam lepiej niż... bez. :)
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam


Zbyszku...najważniejsze jak Ty sie w tym czujesz...opinia reszty nawet Twojej rodziny jest bez znaczenia:)))

Tere fere... teraz mi to mówisz ??? wiele marzeń odstawiłem na bok ze względu na rodzinę. Facet tym się różni od chłopca, że czasem robi to co trzeba, a nie to co chce. Rodzina (również jej opinia) ma znaczenie. Tylko, że trzeba być sobą i ... mieć dystans - również do swojego wyglądu czy "gustu" :)
pozdrawiam



Facet nic nie musi wszystko może a robi co chce :))
To go odróżnia od chłopca,który ulega presji otoczenia i robi to czego inni oczekują;)
Nikt za ciebie nie umrze więc nikt nie będzie ci mówić jak masz żyć:p

Dystans....inaczej wszyscy zginiemy:)))))
Pozdrawiam
Cytować
0 #19 ar 2020-05-03 20:23
Proszę panie Zbyszku zwrócić uwagę że w tym sadzie, pomimo że koła / ze względu na wąskość pasa murawy / idą po pasie herbicydowym, koleiny się nie tworzą. No, chyba że traktor jest tak wąski, że jednak jedzie po tej murawie...
Cytować
0 #18 Zbyszek M. 2020-05-03 20:22
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Cytuję Guest:
Pionowe paski lub w kolorze mało kontrastującym. Odcień zielonego ładny.

Dzięki za życzliwą uwagę :)
Niestety... faceci widzą inaczej. Żona i córki nieraz załamują ręce na widok moich kreacji. wiem, że pionowe są zazwyczaj lepsze, ale akurat ten układ też mi się podoba. Jedno jest pewne - od jakiegoś czasu stać mnie na żart (choć lekko przez łzy), że nawet w kiepskim ubraniu wyglądam lepiej niż... bez. :)
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam


Zbyszku...najważniejsze jak Ty sie w tym czujesz...opinia reszty nawet Twojej rodziny jest bez znaczenia:)))

Tere fere... teraz mi to mówisz ??? wiele marzeń odstawiłem na bok ze względu na rodzinę. Facet tym się różni od chłopca, że czasem robi to co trzeba, a nie to co chce. Rodzina (również jej opinia) ma znaczenie. Tylko, że trzeba być sobą i ... mieć dystans - również do swojego wyglądu czy "gustu" :)
pozdrawiam
Cytować
0 #17 Amber 2020-05-03 20:18
@Roman... Oczywiście że Ty możesz sadzić co chcesz i jak chcesz...A ponieważ wypowiadasz się publicznie, ja mam prawo zauważyć, że sadzenie sadów w systemie dwurzędowym czy nawet trzyrzędowym było już stosowane i jako posiadające wiele wad / m.in. problemy z wybarwianiem /, zostało odrzucone... Tak w Polsce jak i za granicą, gdzie dziś sadzi się tylko jednorzędowo.
Cytować
0 #16 darz bór 2020-05-03 20:07
@Zbyszek M...Ja ugór herbicydowy na całej powierzchni przez wiele lat utrzymywałem w swoim sadzie wiśniowym a było to w czasach gdy Gesatop plus Gramoxone przeciwko chwastom to był standard... Zaletą tego systemu było też to, że pozwalał utrzymać glebę wolną od zachwaszczenia dzięki wykonaniu 2 zabiegów / raz Gramoxon z Gesatopem i poprawka Gramoxonem w II połowie lata / podczas gdy murawę zalecano wtedy kosić 6-8 razy w roku.Poza tym jeśli wziąć pod uwagę to, że gałęzie wyciągałem kultywatorem z ograniczoną ilością łap, mogłem obywać się bez kosiarki.
Cytować
0 #15 Zbyszek M. 2020-05-03 19:42
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.



Zbyszku...mam Red chiefa sadzonego co 0,5 m w podwójnym rzędzie...mówię więc nie tylko jako teoretyk;)

Mam nadzieję, że Twój Redchief ma się lepiej niż mój, albo mojego kolegi, który po 5 latach ma 90% drzew skróconych do wysokości 60-100 cm, a reszta też jest zrakowaciała. Do usunięcia. Redchief jest jeszcze trudniejszy niż Gala... ale gdybyśmy uprawiali tylko tą odmianę - szybko pozostałyby wyłącznie sady w miejscach nadających się do tej uprawy.
Cytować
0 #14 Zbyszek M. 2020-05-03 19:28
Cytuję ar:
Cytuję ar:
Podziwiam piękny ugór herbicydowy, który tak na " oko " zajmuje dużo więcej niż 50 procent powierzchni sadu.
Nie wiem dlaczego za pochwałę ugoru herbicydowego dostałem dwa minusy, ale wiem że... Gleba pod ugorem jest zawsze bardziej wilgotna niż pod murawą...Zachowuje doskonałą strukturę chociaż z wierzchu trochę nieładnie to wygląda...Korzenie drzew podchodzą pod sam wierzch przez co nawet kilkucentymetrowy deszcz jest je w stanie napoić... W pasie herbicydowym lokuje się ok. 70 procent korzeni włośnikowych drzewa...Stąd też pochodzi prawie całe zaopatrzenie drzewa w azot... Niestety, pas herbicydowy jest bardziej niż murawa zakwaszony i zawiera mniej wapnia...Również zawartość próchnicy jest tu mniejsza niż pod murawą...Pomimo tych kilku wad, plonowanie w ugorze herbicydowym, a zwłaszcza w ugorze herbicydowym na całej powierzchni jest wyższe niż pod murawą i był to powód dla którego kiedyś rozpatrywano ugór herbicydowy na całej powierzchni jako alternatywę dla murawy... p.s. Obawy że w systemie tym tworzyć się będą koleiny okazały się nieuzasadnione, bo na przeszkodzie temu leżą rozdrobnione gałęzie i płytko położone korzenie drzew, które tworzą rodzaj zbrojenia na całej powierzchni...System został ostatecznie porzucony po wycofaniu z użycia herbicydów doglebowych opartych na simazynie i atrazynie...

Brawo... jestem pod wrażeniem. Świetne info. Pozdrawiam serdecznie
Cytować
0 #13 Roman 2020-05-03 19:14
Cytuję Amber:
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.



Zbyszku...mam Red chiefa sadzonego co 0,5 m w podwójnym rzędzie...mówię więc nie tylko jako teoretyk;)
Sadzenie w podwójnych a nawet potrójnych rzędach to koncepcja z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, odrzucona jako pozbawiona sensu.


Co dla ciebie niezrozumiałe i bez sensu dla innego go ma. .w moim sadzie mogę uprawiać co chce i jak chce niezależnie od tego czy to dla ciebie ma to sens...
Cytować
+2 #12 ar 2020-05-03 18:26
Cytuję ar:
Podziwiam piękny ugór herbicydowy, który tak na " oko " zajmuje dużo więcej niż 50 procent powierzchni sadu.
Nie wiem dlaczego za pochwałę ugoru herbicydowego dostałem dwa minusy, ale wiem że... Gleba pod ugorem jest zawsze bardziej wilgotna niż pod murawą...Zachowuje doskonałą strukturę chociaż z wierzchu trochę nieładnie to wygląda...Korzenie drzew podchodzą pod sam wierzch przez co nawet kilkucentymetrowy deszcz jest je w stanie napoić... W pasie herbicydowym lokuje się ok. 70 procent korzeni włośnikowych drzewa...Stąd też pochodzi prawie całe zaopatrzenie drzewa w azot... Niestety, pas herbicydowy jest bardziej niż murawa zakwaszony i zawiera mniej wapnia...Również zawartość próchnicy jest tu mniejsza niż pod murawą...Pomimo tych kilku wad, plonowanie w ugorze herbicydowym, a zwłaszcza w ugorze herbicydowym na całej powierzchni jest wyższe niż pod murawą i był to powód dla którego kiedyś rozpatrywano ugór herbicydowy na całej powierzchni jako alternatywę dla murawy... p.s. Obawy że w systemie tym tworzyć się będą koleiny okazały się nieuzasadnione, bo na przeszkodzie temu leżą rozdrobnione gałęzie i płytko położone korzenie drzew, które tworzą rodzaj zbrojenia na całej powierzchni...System został ostatecznie porzucony po wycofaniu z użycia herbicydów doglebowych opartych na simazynie i atrazynie...
Cytować
0 #11 Amber 2020-05-03 17:12
Cytuję Roman:
Cytuję Zbyszek M.:
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.



Zbyszku...mam Red chiefa sadzonego co 0,5 m w podwójnym rzędzie...mówię więc nie tylko jako teoretyk;)
Sadzenie w podwójnych a nawet potrójnych rzędach to koncepcja z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, odrzucona jako pozbawiona sensu.
Cytować
0 #10 Roman 2020-05-03 16:34
Cytuję Zbyszek M.:
Cytuję Guest:
Pionowe paski lub w kolorze mało kontrastującym. Odcień zielonego ładny.

Dzięki za życzliwą uwagę :)
Niestety... faceci widzą inaczej. Żona i córki nieraz załamują ręce na widok moich kreacji. wiem, że pionowe są zazwyczaj lepsze, ale akurat ten układ też mi się podoba. Jedno jest pewne - od jakiegoś czasu stać mnie na żart (choć lekko przez łzy), że nawet w kiepskim ubraniu wyglądam lepiej niż... bez. :)
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam


Zbyszku...najważniejsze jak Ty sie w tym czujesz...opinia reszty nawet Twojej rodziny jest bez znaczenia:)))
Cytować
0 #9 Roman 2020-05-03 16:28
Cytuję Zbyszek M.:
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.



Zbyszku...mam Red chiefa sadzonego co 0,5 m w podwójnym rzędzie...mówię więc nie tylko jako teoretyk;)
Cytować
+1 #8 Zbyszek M. 2020-05-03 13:39
Cytuję Guest:
Pionowe paski lub w kolorze mało kontrastującym. Odcień zielonego ładny.

Dzięki za życzliwą uwagę :)
Niestety... faceci widzą inaczej. Żona i córki nieraz załamują ręce na widok moich kreacji. wiem, że pionowe są zazwyczaj lepsze, ale akurat ten układ też mi się podoba. Jedno jest pewne - od jakiegoś czasu stać mnie na żart (choć lekko przez łzy), że nawet w kiepskim ubraniu wyglądam lepiej niż... bez. :)
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Cytować
0 #7 Zbyszek M. 2020-05-03 12:58
Roman --
to, że Gala tylko na dobrym stanowisku się utrzyma we względnym zdrowiu - nie ulega wątpliwości. Ale są i inne czynniki na to wpływające. Natomiast wypadnięcie 1/3 drzew... a nawet więcej po kilku latach nie jest problemem związanym tylko z takimi gęstymi nasadzeniami - sadzone co 1-1,5 m też się z tym borykają. Jednak w przypadku sadzenia drzew np. co 0,5 m, jeśli jakieś drzewko wypadnie - to się je wyrywa i nawet nie dosadza, bo "wyrwa" jest praktycznie nieistotna.
Natomiast wyższe koszty założenia takich gęstych nasadzeń są dyskusyjne - wg. mnie wcale nie są wyższe - postaram się to przedstawić w jednym z kolejnych filmów.
A jeśli chodzi o wysokie koszty robocizny - myślę, że to właśnie ten czynnik zadecyduje o tym, że właśnie takie sady będą sadzone w przyszłości powszechnie. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za komentarz.
Cytować
0 #6 Roman 2020-05-03 10:13
Cytuję Zbyszek M:
Cytuję Roman:
Twierdzę,że ten plon w wysokoscin120 t z ha to jednorazowy wybryk w roku 2018 gdzie wszystko dawało po 100 ton bez wielkich fajerwerków...
W tamtym roku to i ja zbierałem 100 t goldena z pierwszego rwania...taki rok

Nie wierzę,w coroczny taki plon.moge się oczywiście mylić:)))

Tak, zgadzam się, że w 2018 zbiory były wybitne niemal wszędzie. Ale w tym przypadku był to 3. rok po posadzeniu. W dodatku Gala nie jest rekordzistką odnośnie wydajności. Zresztą... w tego typie sadu nie chodzi tylko o wydajność, ale przede wszystkim o łatwość uzyskania tej wydajności i jakości.



Wysoki plon początkowy wynika z dużej obsady na ha ..do tego gala jest ciepłolubna i tylko w takie lata wyrasta i daje tony...
Do tego potrzebuje dobre stanowisko by nie było wypadów bo w 7 roku to nie będzie 1/3 drzew i takiego plonu.

Do tego dochodzą wysokie jednostkowe koszty założenia ha sadu i w dobie obecnej nadprodukcji oraz niedoborów siły roboczej może to nie być aż tak wielkim biznesem

Niemniej jednak życzę wlascicielowi 150 ton z ha...niech ma
Cytować
0 #5 Zbyszek M 2020-05-02 20:40
Cytuję Roman:
Twierdzę,że ten plon w wysokoscin120 t z ha to jednorazowy wybryk w roku 2018 gdzie wszystko dawało po 100 ton bez wielkich fajerwerków...
W tamtym roku to i ja zbierałem 100 t goldena z pierwszego rwania...taki rok

Nie wierzę,w coroczny taki plon.moge się oczywiście mylić:)))

Tak, zgadzam się, że w 2018 zbiory były wybitne niemal wszędzie. Ale w tym przypadku był to 3. rok po posadzeniu. W dodatku Gala nie jest rekordzistką odnośnie wydajności. Zresztą... w tego typie sadu nie chodzi tylko o wydajność, ale przede wszystkim o łatwość uzyskania tej wydajności i jakości.
Cytować
+1 #4 Zbyszek M 2020-05-02 20:33
Cytuję ar:
Podziwiam piękny ugór herbicydowy, który tak na " oko " zajmuje dużo więcej niż 50 procent powierzchni sadu.

Noo... rzeczywiście w tym roku się rozszerzył. Na filmie nie widać, ale zaczęto już robić uprawki mechaniczne w tym ugorze. Pokażemy następnym razem. Pozdrawiam
Cytować
0 #3 ar 2020-05-01 11:52
Podziwiam piękny ugór herbicydowy, który tak na " oko " zajmuje dużo więcej niż 50 procent powierzchni sadu.
Cytować
0 #2 Roman 2020-05-01 10:54
Twierdzę,że ten plon w wysokoscin120 t z ha to jednorazowy wybryk w roku 2018 gdzie wszystko dawało po 100 ton bez wielkich fajerwerków...
W tamtym roku to i ja zbierałem 100 t goldena z pierwszego rwania...taki rok

Nie wierzę,w coroczny taki plon.moge się oczywiście mylić:)))
Cytować
-1 #1 Guest 2020-05-01 10:52
Pionowe paski lub w kolorze mało kontrastującym. Odcień zielonego ładny.
Cytować

Powiązane artykuły

Cięcie borówki – młoda plantacja

Borówki – przezimowanie młodej plantacji

#2 Komunikat dla truskawek Zbigniew Marek, 12.04.2021

Sadownicy polują

X