Wojna o sady! Sadownicy przygotowują się do strajku

„Zawalczymy o naszą przyszłość! Tragiczna sytuacja w polskim sadownictwie. Firmy, które dzięki najlepszym polskim owocom zdobyły rynek dziś wykorzystują swoją przewagę i to wszystko kosztem sadowników. Dziś kupują tanio, sprzedają drogo. To niestety droga donikąd. Nasi rządzący przyglądają się jak praca sadowników jest wykorzystywana przez bogatych. To niestety jest bardzo zła tendencja, bo dotyczy ona kolejnych branż. Hodowla zwierząt, sadownictwo, produkcja warzyw… to wszystko upada.” – czytamy na stronie Agrounia Sadownicy na Facebooku.

„Jesteśmy w sytuacji dramatycznej, kolejny taki sezon niskich cen może doprowadzić wiele gospodarstw do bankructwa i na pewno tak się stanie, jeśli nic nie zrobimy, dlatego podjęliśmy wspólnie, jako Agrounia, Związek Sadowników i inne organizacje branżowe kroki ku stworzeniu komitetu strajkowego, przygotowujemy się do strajku w najbliższym czasie. Kolejne szczegóły, termin, miejsce są w trakcie organizacji.” – informuje Agrounia Sadownicy.

„Apelujemy do wszystkich sadowników z terenu powiatu grójeckiego, piaseczyńskiego, otwockiego, garwolińskiego, którzy chcą działać, którzy chcą się organizować.”

Przedstawiciele Agrounii zaapelowali również do sadowników z Białej Rawskiej, Sandomierza, z okolic Lublina i z całej Polski:

„Zachęcamy do kontaktu i do wspólnej walki. Mam jeszcze jedno przesłanie, do tych wszystkich, którzy mówią, że nie warto walczyć. Jeżeli macie nie walczyć, to po prostu wywieście białą flagę w bramie, nauczcie dzieci niemieckiego i powiedzcie naszym przodkom, że walka na wojnie nie miała sensu, bo my teraz, w tym momencie oddamy to wszystko bez walki, cały dorobek naszych przodków.

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Komentarze  

+5 #36 Roman 2021-08-18 11:52
Cytuję Ekonom:
Cytuję Roman:
Cytuję Ekonom:
Pamiętam jak ówczesny minister Balcerowicz chciał wprowadzić dla każdego gospodarstwa maleńkiego czy ogromnego ryczałtowy podatek z 50 hektarów. Większego draństwa nie słyszałem. Sam to mówił. Na zawsze się odwróciłem od jego faszyzmu i nigdy do liberałów nie wrócę. Bo to draństwo.
A przecież Tusk żyje. To powiedz jemu niech Ci da. Tylko jak do tej pory nic nie dał to teraz też. Bo powie ze : pieniędzy nieeemaaa.



Kaczyński daje 500 a zabiera 750 głąbie kapuściany.

Jego obniżki podatków są podwyżkami tak ubranymi że taki gamoń jak ty tego nie zauwaza

A to co Kaczyński z ekipą pożyczyli to 10 pokoleń Polaków nie splaci


To niech każdy sprzeda ziemię i idzie do pracy na pasję minimalną i bierze te plusy pięćset. Jaki problem debilu!!!
A siedzi i pisze zamiast pracować!!


Problem,którego jeszcze nie zauważyłeś kretynie są kpiny z demokracji jakie urządzają pajace i szuje z PiSS

Do tego dochodzi zamach na wolność i praworządnośc

I totalna zapaść w gospodarce...gigantyczne zadłużenie,i flacha,wzrost podatków itp

Na koniec wisienka na torcie jest fatalna polityka zagraniczna jaką te kanalie prowadzą

Rozumiem ,że cały czas jesteś na rauszu i tego nie widzisz.
Do dna idioto
Cytować
-6 #35 Ekonom 2021-08-18 11:42
Cytuję Roman:
Cytuję Ekonom:
Pamiętam jak ówczesny minister Balcerowicz chciał wprowadzić dla każdego gospodarstwa maleńkiego czy ogromnego ryczałtowy podatek z 50 hektarów. Większego draństwa nie słyszałem. Sam to mówił. Na zawsze się odwróciłem od jego faszyzmu i nigdy do liberałów nie wrócę. Bo to draństwo.
A przecież Tusk żyje. To powiedz jemu niech Ci da. Tylko jak do tej pory nic nie dał to teraz też. Bo powie ze : pieniędzy nieeemaaa.



Kaczyński daje 500 a zabiera 750 głąbie kapuściany.

Jego obniżki podatków są podwyżkami tak ubranymi że taki gamoń jak ty tego nie zauwaza

A to co Kaczyński z ekipą pożyczyli to 10 pokoleń Polaków nie splaci


To niech każdy sprzeda ziemię i idzie do pracy na pasję minimalną i bierze te plusy pięćset. Jaki problem debilu!!!
A siedzi i pisze zamiast pracować!!
Cytować
+5 #34 Roman 2021-08-18 11:14
Cytuję Ekonom:
Pamiętam jak ówczesny minister Balcerowicz chciał wprowadzić dla każdego gospodarstwa maleńkiego czy ogromnego ryczałtowy podatek z 50 hektarów. Większego draństwa nie słyszałem. Sam to mówił. Na zawsze się odwróciłem od jego faszyzmu i nigdy do liberałów nie wrócę. Bo to draństwo.
A przecież Tusk żyje. To powiedz jemu niech Ci da. Tylko jak do tej pory nic nie dał to teraz też. Bo powie ze : pieniędzy nieeemaaa.



Kaczyński daje 500 a zabiera 750 głąbie kapuściany.

Jego obniżki podatków są podwyżkami tak ubranymi że taki gamoń jak ty tego nie zauwaza

A to co Kaczyński z ekipą pożyczyli to 10 pokoleń Polaków nie splaci
Cytować
+5 #33 Roman 2021-08-18 11:13
Cytuję Ekonom:
Roman - jest tak źle bo większość tu sadowników wylewa szamba na rząd i nawet jak by dostała po 100 tys. nadal by wylewała bo należy do bogatych .
Cieszę się że się nie przejmują takimi bo po tym co piszą - poprostu na to nie zasługują.
Po drugie KAŻDA pomoc powoduje jeszcze większą nadprodukcję bo dosadzą . A balon i tak kiedyś pęknie. Mój pomysł: Ustalić limity tak jak w burakach cukrowych, resztę zmarnować. Zgnoić. Bardzo bym chciał takiego prawa.


Komunistą jak byk
Ja ustalę limit ile możesz wziąć oddechow
Cytować
-6 #32 Ekonom 2021-08-18 10:41
Pamiętam jak ówczesny minister Balcerowicz chciał wprowadzić dla każdego gospodarstwa maleńkiego czy ogromnego ryczałtowy podatek z 50 hektarów. Większego draństwa nie słyszałem. Sam to mówił. Na zawsze się odwróciłem od jego faszyzmu i nigdy do liberałów nie wrócę. Bo to draństwo.
A przecież Tusk żyje. To powiedz jemu niech Ci da. Tylko jak do tej pory nic nie dał to teraz też. Bo powie ze : pieniędzy nieeemaaa.
Cytować
-6 #31 Ekonom 2021-08-18 10:25
Roman - jest tak źle bo większość tu sadowników wylewa szamba na rząd i nawet jak by dostała po 100 tys. nadal by wylewała bo należy do bogatych .
Cieszę się że się nie przejmują takimi bo po tym co piszą - poprostu na to nie zasługują.
Po drugie KAŻDA pomoc powoduje jeszcze większą nadprodukcję bo dosadzą . A balon i tak kiedyś pęknie. Mój pomysł: Ustalić limity tak jak w burakach cukrowych, resztę zmarnować. Zgnoić. Bardzo bym chciał takiego prawa.
Cytować
+4 #30 Roman 2021-08-18 09:50
Chłopy tak strajkowały z przerywki ,że już po 20 gr czy taniej???

Puste lby... ciekawe czy teraz pracownik im się zwróci
Cytować
+6 #29 Roman 2021-08-17 15:28
Czekam na zwykłego ekonoma

Niech napisze coś nam o sukcesach PiSS i wyjaśni skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle


Ale ten pożyteczny idiota jest tylko w stanie napisać wina Tuska i za po kradli więcej...
Ale o tym że 6 lat rządzą największe ekonomiczne głąby,które wywołały gigantyczna inflację, podwyższyli podatki to już nie umie nic powiedzieć...

Gdzie jesteś głąbie???daj glos
Cytować
+9 #28 Roman 2021-08-17 09:18
Cytuję Artur:
Romanie,
zgadzam się z argumentami o upokarzaniu się, gdy się sprzedaje po 8 gr. i oddaje 50% za zebranie. Ja sam w 2018r. zostawiłem całego Idareda na drzewie, bo za darmo nie będę nigdy pracował, ani dla zasady. Wówczas miałem wiele propozycji, że jak ma się zmarnować to ktoś to zbierze, nie zgodziłem się bo nie po to podjąłem taką decyzję, ale byli to starsi sadownicy i to właśnie oni zbiorą wszystko za każdą cenę, bo tak trzeba. Oni nie mają potrzeb żeby coś kupić nowoczesnego, zbudować czy gdzieś wyjechać - główna idea to się najeb... robotą. Większość sadowników nie potrafi liczyć, nic nie analizuje, podlicza i kalkuluje i jest im dobrze, bo mają prymitywne potrzeby, może mieszkać w chałupie, ale jeździć K.... i pryskać L... (bo sąsiad ma ;-) ).

Ale reasumując to ich wybór, bo nie mają perspektyw co robić w życiu innego i z sobą i to nie jest powód ich obrażać, ponieważ to do nich nie trafi, nie rozumieją tego - ale protesty, strajki i niegodzenie się na tą sytuację jest koniecznością i obowiązkiem ludzi bardziej świadomych, dlatego trzeba rozpie... ten system, a nie godzić się na każdą cenę i na taki rząd - największych szkodników w historii polskiego rolnictwa !!! Jak idą wybory to jeżdżą po sadach i robią sobie zdjęcia, a gospodarze sikają po gaciach bo był Duda, Kaczyński czy Morawiecki!!! A ja wyjeżdżają to się śmieją, ze to sekatory!!!



Cytuję Roman:
Arturku

Czy można bardziej obrazić samego siebie niż sprzedają przemysł po 8 gr,dzieląc się z pracownikiem 50/50 i oddając wszystko bez marzy????

Moim zdaniem nie można już niżej upaść i z szacunkiem spojrzeć w lustro.

To co to ja sadownicy jest poniżej godności i jakiegokolwiek szacunku do siebie o wiedzy ekonomicznej nawet nie wspominam


Arturku

Nie ma znaczenia czy szkodniki z PiSS czy z po czy SLD lub psl rządzą bo to wszystko to samo postkomunistyczne szambo

Cytując klasyka rząd się sam wyżywi

A .y jesteśmy od produkcji niezależnie jakie szuje rządzą bo żadna z nich nie jest po to by ułatwić twoje życie a każda jest po to by nakrasc dla siebie polo jest przy korycie
Cytować
+6 #27 Roman 2021-08-17 09:16
Cytuję Zasobnik LU:
Cytuję Roman:
Cytuję Zasobnik LU:
Tylko zaprzestanie zbiorów i zmarnowanie części towarow w tej sytuacji pomoże a nie żaden strajk ani mróz póki tego sadownik nie zrozumie będą bankructwa. Niestety w tym kraju to raczej nie możliwe powinien przemysł 3 gr kosztować obecna cena stanowczo za wysoka


W necie każdy jest mądry.
Jak przychodzi do zostawienia w sadzie to już mądrych nie ma ssący posprzątane.

Tak się składa Roman że mam udokumentowane jak w 18 roku przemysł gnije pod drzewem nie powiem bo deser w kwietniu poszedł na patelnię po 0.4zl



Gratuluję odwagi i umiejętności liczenia.
Ciągle takich osób za malo
Cytować
+5 #26 Roman 2021-08-17 09:15
No i widzisz Arturku...
Suma summarum na końcu przyznałes rację idiocie Romanowi,który pisał to od lat.


Tylko zostawienie jabłek w sadzie przez 2 lata może coś zmienić.
Żadne strajki i protesty tego nie zrobią i nie zamierzam do nich się przyłączyć.
Cytować
+7 #25 Artur 2021-08-17 08:41
Romanie,
zgadzam się z argumentami o upokarzaniu się, gdy się sprzedaje po 8 gr. i oddaje 50% za zebranie. Ja sam w 2018r. zostawiłem całego Idareda na drzewie, bo za darmo nie będę nigdy pracował, ani dla zasady. Wówczas miałem wiele propozycji, że jak ma się zmarnować to ktoś to zbierze, nie zgodziłem się bo nie po to podjąłem taką decyzję, ale byli to starsi sadownicy i to właśnie oni zbiorą wszystko za każdą cenę, bo tak trzeba. Oni nie mają potrzeb żeby coś kupić nowoczesnego, zbudować czy gdzieś wyjechać - główna idea to się najeb... robotą. Większość sadowników nie potrafi liczyć, nic nie analizuje, podlicza i kalkuluje i jest im dobrze, bo mają prymitywne potrzeby, może mieszkać w chałupie, ale jeździć K.... i pryskać L... (bo sąsiad ma ;-) ).

Ale reasumując to ich wybór, bo nie mają perspektyw co robić w życiu innego i z sobą i to nie jest powód ich obrażać, ponieważ to do nich nie trafi, nie rozumieją tego - ale protesty, strajki i niegodzenie się na tą sytuację jest koniecznością i obowiązkiem ludzi bardziej świadomych, dlatego trzeba rozpie... ten system, a nie godzić się na każdą cenę i na taki rząd - największych szkodników w historii polskiego rolnictwa !!! Jak idą wybory to jeżdżą po sadach i robią sobie zdjęcia, a gospodarze sikają po gaciach bo był Duda, Kaczyński czy Morawiecki!!! A ja wyjeżdżają to się śmieją, ze to sekatory!!!



Cytuję Roman:
Arturku

Czy można bardziej obrazić samego siebie niż sprzedają przemysł po 8 gr,dzieląc się z pracownikiem 50/50 i oddając wszystko bez marzy????

Moim zdaniem nie można już niżej upaść i z szacunkiem spojrzeć w lustro.

To co to ja sadownicy jest poniżej godności i jakiegokolwiek szacunku do siebie o wiedzy ekonomicznej nawet nie wspominam
Cytować
+8 #24 Zasobnik LU 2021-08-17 08:31
Cytuję Roman:
Cytuję Zasobnik LU:
Tylko zaprzestanie zbiorów i zmarnowanie części towarow w tej sytuacji pomoże a nie żaden strajk ani mróz póki tego sadownik nie zrozumie będą bankructwa. Niestety w tym kraju to raczej nie możliwe powinien przemysł 3 gr kosztować obecna cena stanowczo za wysoka


W necie każdy jest mądry.
Jak przychodzi do zostawienia w sadzie to już mądrych nie ma ssący posprzątane.

Tak się składa Roman że mam udokumentowane jak w 18 roku przemysł gnije pod drzewem nie powiem bo deser w kwietniu poszedł na patelnię po 0.4zl
Cytować
+11 #23 Piotrek 2021-08-17 08:26
I hipokryvi
Cytować
+12 #22 Piotrek 2021-08-17 08:24
Teraz będą ciemniaki ptotestować z agrounią a później polecą głosować na PiS. Patologia
Cytować
+15 #21 Zasobnik LU 2021-08-17 08:10
Fakt jest taki że zakłady się śmieją z białych murzynow , pójdą potrabia w trąbki pokrzyczą a później wrócą i będą zbierać za parę groszy żeby koszty odbić wielu w zimę wyjedzie na zachód żeby zarobic na środki ochrony na następny sezon żeby na następny sezon znów za darmo mogli oddawać towarek a żeby przetwórcom i firmom produkującym śor było lepiej
Cytować
+9 #20 Roman 2021-08-17 08:03
Cytuję Zasobnik LU:
Tylko zaprzestanie zbiorów i zmarnowanie części towarow w tej sytuacji pomoże a nie żaden strajk ani mróz póki tego sadownik nie zrozumie będą bankructwa. Niestety w tym kraju to raczej nie możliwe powinien przemysł 3 gr kosztować obecna cena stanowczo za wysoka


W necie każdy jest mądry.
Jak przychodzi do zostawienia w sadzie to już mądrych nie ma ssący posprzątane.
Cytować
+10 #19 Roman 2021-08-17 08:01
Arturku

Czy można bardziej obrazić samego siebie niż sprzedają przemysł po 8 gr,dzieląc się z pracownikiem 50/50 i oddając wszystko bez marzy????

Moim zdaniem nie można już niżej upaść i z szacunkiem spojrzeć w lustro.

To co to ja sadownicy jest poniżej godności i jakiegokolwiek szacunku do siebie o wiedzy ekonomicznej nawet nie wspominam
Cytować
+10 #18 Zasobnik LU 2021-08-17 07:51
Tylko zaprzestanie zbiorów i zmarnowanie części towarow w tej sytuacji pomoże a nie żaden strajk ani mróz póki tego sadownik nie zrozumie będą bankructwa. Niestety w tym kraju to raczej nie możliwe powinien przemysł 3 gr kosztować obecna cena stanowczo za wysoka
Cytować
+8 #17 Roman 2021-08-17 07:45
Arturku...dosadz jeszcze trochę bo jest za mało,zagłosuj na PiSS i szczekaj,że się nie opłaca


To moja jedyna riposta bo na naukę,że bez marzy się nie sprzedaje jest już za pozno

Armageddon nadchodzi i minusowa nie Romana lub pisanie,że jest idiota tego nie zmieni:)))

Mówiłem i pisałem o tym od kilku lat ...wtedy były śmiechy i szydera...

A teraz co mamy?????

Po to każdy jest mądry....trzeba było myśleć przed i przygotowywac sie na to,że kiedyś zesra się na maxa
Cytować
+7 #16 Spartan 300 2021-08-17 07:42
Sadów i tak ubędzie, z prostej przyczyny nie mamy następców, dostęp do pracowników sezonowych kurczy się w zastraszającym tempie, cały figiel w tym żeby nasza ziemia rolna pozostała wśród swoich, a nie licznych podmiotów bankowych z większościowym kapitałem zagranicznym. Stąd już krótka droga do neokolonializmu.
Cytować
+9 #15 Roman 2021-08-17 07:36
PiSS zadba o swoich
Reszta musi umrzeć z glodu
Cytować
-4 #14 Artur 2021-08-17 07:34
Człowieku czytam Twoje wpisy i mam jedną myśl:
Jak tak troszczysz się o sadowników i masz tyle złotych myśli, a ciągle obrażasz innych, to przestań się tu udzielać! - to pomoże sadownictwu.

Twoje wpisy są prymitywne, płytkie i bez głębszego sensu. Postawiłeś sobie chyba za honor być prowokatorem, ale jesteś po prostu chamem i widać bez szkoły.
Zastanów się zanim coś napiszesz i obrazisz. Piszesz, że sam jesteś sadownikiem i też sam to sadownictwo niszczysz Romanie z .....!

Ps. teraz możesz się wyżyć i dać ripostę, pokazać co potrafisz najlepiej. Czekamy.





Cytuję Roman:
Nie będzie żadnej wojny ani nawet bitwy


Gospodarstwa będą upadac w ciszy,ewentualnie będzie tylko odgłos kąpiących łez...


Wina Tuska czy Putina???
Cytować
+7 #13 Edward 2021-08-17 06:42
Ciekawe co Paweł z YouTube na to
Cytować
+9 #12 Roman 2021-08-17 06:31
Nie będzie żadnej wojny ani nawet bitwy


Gospodarstwa będą upadac w ciszy,ewentualnie będzie tylko odgłos kąpiących łez...


Wina Tuska czy Putina???
Cytować
+12 #11 Roman 2021-08-17 06:27
Sadownicy to zakute łby i ludzie bez szacunku do siebie i własnej pracy o jakimkolwiek honorze nie wspominam bo tylko mamona się liczy

W 2018 pokazaliście,że jabłko jest bezcenne...sprzedaje za każdą cenę ...nawet 8 gr.



Teraz zbieracie tego owoce.
Cytować
+10 #10 Roman 2021-08-17 06:25
Cytuję MS:
No to dobry pomysł ale niestety system w którym ceny były ustalane odgórnie już upał. Nikt nie jest w stanie zmusić niemieckich firm aby płacili drożej no chyba że zabraknie towaru.
Mój pomysł aby założyć organizacje która w ramach interwencji zbierze nie odpłatnie w tym roku np. 50% produkcji jabłek i je zutylizuje (np. wyrzuci na kopę i poczeka aż zgnije). I kto np nie będzie chciał oddać 50% jabłek traci dopłaty np na 10lat.



Żadnych organizacji i przymusu

Dopóki sadowniczy zakuty łeb nie zrozumie,że jak nie zarabia to nie produkuje dopóty będzie nędza i tylko robota
Cytować
+3 #9 Roman 2021-08-17 06:15
Przezyliscie 2018 zbierając po 8 gr to przeżyjecie i teraz


A ten populista niech weźmie się do roboty a nie drze jape
Jak jest taki oblatany jak świński ryj po korycie to mam parę pomysłów dla niego
Cytować
+4 #8 Roman 2021-08-17 06:13
Cos chyba nie poszło więc powtórzę.

Nie mam zamiaru przyłączać się do zadnego strajku i protestu

Gdy w 2018 protestowałem zostawiając jabłka na drzewie i pod drzewem to sąsiedzi płakali ze śmiechu,że sobie nie radzę

Teraz to cmoknijcie mnie w pompe
Cytować
-9 #7 MS 2021-08-17 04:51
No to dobry pomysł ale niestety system w którym ceny były ustalane odgórnie już upał. Nikt nie jest w stanie zmusić niemieckich firm aby płacili drożej no chyba że zabraknie towaru.
Mój pomysł aby założyć organizacje która w ramach interwencji zbierze nie odpłatnie w tym roku np. 50% produkcji jabłek i je zutylizuje (np. wyrzuci na kopę i poczeka aż zgnije). I kto np nie będzie chciał oddać 50% jabłek traci dopłaty np na 10lat.
Cytować
+12 #6 Piotr 2021-08-16 21:04
Przemysł musi zgnić o to cały protest!!
Cytować
+14 #5 Piotrek 2021-08-16 21:02
Przecież większość wsi głosowała za PiSem. Mają co chcieli. Będziemy wpierdzielać te nasze jabłka i robić marmoladę i tyle. Gratuluję wyboru tym co głosowali za obecnym obozem.
Cytować
+11 #4 Zasobnik LU 2021-08-16 20:54
A po co strajkować??? Wódki to się w domu można napić:)
Wystarczy żeby nie sprzedawać niech się 70% zmarnuje za pozostałe będzie lepsza kasa jak za całość
Cytować
+6 #3 Piotr 2021-08-16 20:48
Zaczynamy w okolicach 10-15 wrzesień i lecimy z gala 65+ w okolicach 0.7zl...
Sadzcie jeszcze więcej zakute łby
Cytować
+7 #2 Roman 2021-08-16 19:58
Nie zamierzam przyłączyć się do zadnego strajku i protestu.

W 2018 strajkowalrm i protestowałem zostawiając jabłka na drzewie i pod nim.
Sąsiedzi pękali ze śmiechu,że sobie nie radzę a ja po prostu nie widziałem możliwości zarobienia na tych owocach.

Teraz to cmoknijcie mnie w pompe bo ja się właśnie z was śmieje zakute łby ,pissowski elektoracie...
Cytować
+11 #1 Piotr 2021-08-16 19:12
Ale to co??.....chcecie żeby od was drożej towar kupować......buahahah.....toć nikt mnie do tego nie zmusi.....mamy wolny rynek...
Jakbym ja poszedl do odbiorcy z Kazachstanu i powiedział.....masz kupić odemnie jablko drożej...to by koleś pierd..nal ze smiechu
Cytować

Powiązane artykuły

Wojna o sady. Gdzie odbędą się blokady?

Patron sadowników

Sadownicy polują

X