Uwaga właściciele budynków z azbestem!
W czwartek (30.01.2025 r.) upływa termin corocznego zgłoszenia do gminy dotyczącego obecności azbestu na dachach budynków. Obowiązek ten wynika z rozporządzenia z 2010 roku i dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości, na których znajduje się eternit.
Teoretycznie za niedopełnienie obowiązku przewidziane są kary finansowe od 10 do 20 tys. zł. W praktyce nie są one egzekwowane, ale niezłożenie deklaracji oznacza utratę szansy na przyszłe dofinansowanie na usunięcie azbestu, gdy pojawią się nowe fundusze.
Obecnie środków na utylizację azbestu brakuje – wyczerpały się fundusze krajowe, szwajcarskie i unijne, trwają negocjacje o kolejną transzę.
Azbest zgodnie z przepisami musi zostać usunięty do 2032 roku. Aby nie stracić możliwości uzyskania wsparcia w przyszłości, należy złożyć deklarację w gminie do czwartku.
Komentarze
Nie dziękujcie ;)