Prawda nie obroni się sama

Długo się zastanawiałem, czy pisać ten artykuł czy nie, lecz doszedłem do wniosku, że trzeba, ponieważ sprawy nie idą w kierunku pożądanym dla naszych – sadowniczych – interesów.

Oczywiście chodzi o kwestię tego przygłupiego filmiku, w którym to jest zawarta krytyka stosowania glifosatu przez sadowników. Nie chciałbym się bezpośrednio odnosić do tego – pożal się Boże – arcydzieła publicystyki, lecz do dyskusji na temat odpowiedzi autorowi tego filmu, jaka przetoczyła i toczy się przez naszą branżę. Środowisko podzieliło się na dwa obozy – pierwszy chce dać odpowiedź prowokatorowi, drugi obóz argumentuje, że lepiej temat zamilczeć, bo rozmowy z autorem filmu merytorycznej prowadzić się nie da a podejmując temat tylko promujemy człowieka i jego gniota. Jako absolwent Wydziału Nauk Politycznych – gdzie marketing polityczny i wojna informacyjna to podstawowe przedmioty – sądzę, że odpowiedź temu Panu się należy. Otóż prawda nie obroni się sama, bo nie o prawdę tutaj chodzi. Ten człowiek nie jest zainteresowany dyskusją, faktami czy badaniami. Jego interesują lajki, wyświetlenia i promocja własnej osoby. Nota bene mam wrażenie, że nie robi tego z własnej inspiracji, lecz ktoś inny go podpuszcza, ale to nie ma teraz znaczenia. Ten człowiek chce popularności, chcę się ubrać w togę trybuna ludowego, który broni "zwyczajnych ludzi". Mówi językiem "zwyczajnych ludzi", nie operuje chemicznymi nazwami substancji, nie chce wyjaśniać tematu z fachowcami ani opierać się na analizach laboratoryjnych. To typowy demagog i populista.

Polecam Państwu lekturę super książki "46 sekund" Xaviera Messinga, ta fabularyzowana opowieść mówi o wojnie informacyjnej i walce o serca oraz umysły ludzi. Autor to człowiek wywiadu i wie co pisze. To co robi ten prowokator to właśnie taka wojna, w wersji mikro oczywiście. Jednak mechanizmy są te same, te same środki i cele. Grupą docelową działań tego Pana jest prosty konsument, człowiek nie mający nic wspólnego z produkcją żywności, pozbawiony merytorycznych podstaw, aby ocenić tezy przez niego głoszone. Poza tym jego grupa docelowa to osoby przeciętne intelektualnie. Takich ludzi jest jednak masa, jest to większość społeczeństwa. Zacytuje Państwu kawałek postu Xavira Messinga: Człowiek pozbawiony zdolności myślenia krytycznego – z reguły nie wątpi, on po prostu zwyczajnie „wie”. „Wiedząc” nie potrzebuje szukać i nabywać wiedzy dodatkowej kierując się zasadą, że po co ma cokolwiek dodatkowego pozyskiwać, skoro już teraz „wie”. Dlatego też nie potrafi samodzielnie docierać do wiedzy, a otaczającą go rzeczywistość percypuje przy pomocy łatwo i dostępnie podanych wszechobecnych treści. Człowiek taki nie kontroluje procesu informacyjnego, któremu jest poddawany i nie do niego należy również informacyjna inicjatywa.

Nasze merytoryczne odpowiedzi dla tego Pana i jego zwolenników więc nic nie dadzą, nie ma sensu z nim dyskutować, co przecież udowodnili już nasi koledzy, którzy – przy wcześniejszych okazjach – próbowali z tym Panem polemizować. Musimy położyć tamę jego działaniom, jednak nie przez zasłanianie się "dopuszczeniem do użytkowania" środków, badaniami pozostałości czy innym argumentami, bo te nie trafią do jego akolitów. Należy uderzyć w niego samego, w jego postać "męża opatrznościowego ludu". Trzeba odebrać mu zaufanie i poważanie w społeczeństwie. Należy rozbić jego wiarygodność. Jedynym środkiem do tego jest odebranie mu powagi. Człowiek śmieszny nie może być trybunem ludowym ani mężem opatrznościowym.

Media (w tym social media) są potęgą i mogą z idioty zrobić męża stanu albo z cnotliwego człowieka zrobić frajera. Skoro ten prowokator (celowo nie wymieniam jego nazwiska) uderza w nas poprzez social media i dociera do swoich sympatyków przez nie, to my też musimy na tym samym poziomie odpowiedzieć. Tym samym kanałem (film na YouTube), również językiem dostosowanym do zdolności percepcyjnych odbiorców i uderzać w jego logikę a nie argumenty (bo żadnego on nie podał). Trzeba ośmieszyć (poprzez memy) jego sposób rozumowania i ukazać odbiorcom, że człowiek ten plecie bzdury. Nie trzeba badań chemicznych, bo tych odbiorcy i tak nie zrozumieją, lecz używać prostych argumentów, dostosowanych do poziomu odbiorców. Odpowiedzieć należy szybko i tym samym kanałem, którym on nas zaatakował. Nasz filmik ma dotrzeć do tych samych odbiorców (minimum) i wyśmiać jego sposób rozumowania. Dokładnie tak – wyśmiać. Obalać stawiane przez niego tezy w taki sposób, aby raz na zawsze te człowiek widzom kojarzył się śmiesznie. On ma utracić wiarygodność, ktoś kto jest śmieszny nie jest wiarygodny. Należy w widzach zbudować skojarzenie: M.B. - głupek.  Te riposty związkowe opublikowane na portalach branżowych to… Czy naprawdę ktoś sądzi, że przeciętni konsumenci wchodzą na nasze portale? Jaki to miało sens? My – sadownicy – to wiemy i nas przekonywać nie trzeba, także dla kogo było to oświadczenie? Dla alibi chyba tylko, że "problem dostrzegliśmy i zajęliśmy się". Nie ta treść, nie te narzędzia, nie ta grupa docelowa. To jest walka o umysły i serca społeczeństwa i nie wygramy jej poprzez bezpłciowe (aczkolwiek poprawne merytorycznie) oświadczenia dla prasy. Trzeba wejść w You Tuba, Facebooka i memy w internecie. To ma być marketing na najwyższym poziomie. Wzorem niech będzie InPost i jego reklama poprzez memy – oni wiedzą, jak dotrzeć do społeczeństwa. Obawiam się, że to nie koniec ataków na nasze jabłka. A na zakończenie cytat dla tych, którzy dalej uważają, że nie warto odpowiadać prowokatorom: Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą, Joseph Goebbels, Minister Propagandy Trzeciej Rzeszy.

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Komentarze  

-1 #31 Agata 2021-06-02 09:03
Myślcie sobie o tym co chcecie, ale pan Zbyszek potwierdził że opryski w czasie kwitnienia / np. ATS / nie powinny być wykonywane, bo mogą być szkodliwe dla pszczół...A tym którzy tak robią, mogę tylko życzyć spotkania z pszczelarzem...
Cytować
+1 #30 Roman 2021-06-01 15:09
Cytuję jabo:
Cytuję Roman:
Cytuję abx:
Cytuję Roman:
Panie i panowie...

Możecie dorabiać ekologiczne teorie i chronić pszczoły ,itp itd

A prawda jest taka...

W walce z parchem czasem liczą się godziny i nikt nie będzie czekać do zachodu słońca jeśli W ciągu dnia w trakcie kwitnienia pojawiły się odpowiednie warunki do skutecznego wykonania zabiegu...

Bo na koniec może się okazać,że pszczoły przeżyły ale ja umrę z głodu.
Brawo panie Romanie ! To brzmi jak deklaracja a sprowadzić się da do stwierdzenia : Do diabła z pszczołami sąsiada...Ważne aby moje było na wierzchu. I to chyba warto upowszechniać bo to jakby nowe podejście do ekologii i do tych zas....ch pszczół...



Tak to była deklaracja

Uważam na pszczoły i owady zapylające jak mogę...

Jak muszę wybierać mieć parcha albo wyjątkowo pryskać w ciągu dnia w czasie kwitnienia bez chwili zastanowienia opryskam....

Życie...dla ciebie pszczoła może być ważniejsza niż ty sam...nie widzę problemu

Nie m dylematów moralnych..robię co mogę by nie przyczyniać się do śmierci pszczół ale czasem nie chcem ale muszm
Uważaj, abyś nie spotkał się z jakimś pszczelarzem, który w tym czasie postawił pszczoły niedaleko sadu na kwitnącym rzepaku...Ja miałem takie zdarzenie i nie było to przyjemne choć włączyłem opryskiwacz napełniony tylko czystą wodą bo chciałem sprawdzić czy nie mam zapchanych końcówek... W niczym pszczołom nie zawiniłem, ale i tak parę ch...w oberwałem...


Człowieku..moi sąsiedzie wala dursbanem i meldują się w kościele co niedzielę...i nie mają z tym dylematów

Jak muszę to opryskam w kwitnienie i nie będę nikomu się tłumaczyć...bo taka jest potrzeba chwili a nie rutyna
Cytować
0 #29 jabo 2021-06-01 12:48
Cytuję Roman:
Cytuję abx:
Cytuję Roman:
Panie i panowie...

Możecie dorabiać ekologiczne teorie i chronić pszczoły ,itp itd

A prawda jest taka...

W walce z parchem czasem liczą się godziny i nikt nie będzie czekać do zachodu słońca jeśli W ciągu dnia w trakcie kwitnienia pojawiły się odpowiednie warunki do skutecznego wykonania zabiegu...

Bo na koniec może się okazać,że pszczoły przeżyły ale ja umrę z głodu.
Brawo panie Romanie ! To brzmi jak deklaracja a sprowadzić się da do stwierdzenia : Do diabła z pszczołami sąsiada...Ważne aby moje było na wierzchu. I to chyba warto upowszechniać bo to jakby nowe podejście do ekologii i do tych zas....ch pszczół...



Tak to była deklaracja

Uważam na pszczoły i owady zapylające jak mogę...

Jak muszę wybierać mieć parcha albo wyjątkowo pryskać w ciągu dnia w czasie kwitnienia bez chwili zastanowienia opryskam....

Życie...dla ciebie pszczoła może być ważniejsza niż ty sam...nie widzę problemu

Nie m dylematów moralnych..robię co mogę by nie przyczyniać się do śmierci pszczół ale czasem nie chcem ale muszm
Uważaj, abyś nie spotkał się z jakimś pszczelarzem, który w tym czasie postawił pszczoły niedaleko sadu na kwitnącym rzepaku...Ja miałem takie zdarzenie i nie było to przyjemne choć włączyłem opryskiwacz napełniony tylko czystą wodą bo chciałem sprawdzić czy nie mam zapchanych końcówek... W niczym pszczołom nie zawiniłem, ale i tak parę ch...w oberwałem...
Cytować
+1 #28 Roman 2021-06-01 11:55
Cytuję abx:
Cytuję Roman:
Panie i panowie...

Możecie dorabiać ekologiczne teorie i chronić pszczoły ,itp itd

A prawda jest taka...

W walce z parchem czasem liczą się godziny i nikt nie będzie czekać do zachodu słońca jeśli W ciągu dnia w trakcie kwitnienia pojawiły się odpowiednie warunki do skutecznego wykonania zabiegu...

Bo na koniec może się okazać,że pszczoły przeżyły ale ja umrę z głodu.
Brawo panie Romanie ! To brzmi jak deklaracja a sprowadzić się da do stwierdzenia : Do diabła z pszczołami sąsiada...Ważne aby moje było na wierzchu. I to chyba warto upowszechniać bo to jakby nowe podejście do ekologii i do tych zas....ch pszczół...



Tak to była deklaracja

Uważam na pszczoły i owady zapylające jak mogę...

Jak muszę wybierać mieć parcha albo wyjątkowo pryskać w ciągu dnia w czasie kwitnienia bez chwili zastanowienia opryskam....

Życie...dla ciebie pszczoła może być ważniejsza niż ty sam...nie widzę problemu

Nie m dylematów moralnych..robię co mogę by nie przyczyniać się do śmierci pszczół ale czasem nie chcem ale muszm
Cytować
0 #27 Roman 2021-05-31 10:20
Cytuję jabo:
Cytuję Roman:
Cytuję btr:
Cytuję Roman:
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Chyba po polsku pisze się " kto idiotą się urodził " a nie " kto idiotom itd...No ale cóż...Jest takie powiedzenie...Uczył Marcin Marcina a sam idiota gdy innych od idiotów wyzywa, bo sam głupi jak świnia...


Głupi Wieprzu zgłoś zastrzeżdnia do słownika w telefonie..
Myślę że jeśli chcesz innych wyzywać od idiotów to sam powinieneś być absolutnie w porządku...


Gdzie kogoś obraziłem?czy tam było coś personalnie czy tylko ogólne stwierdzenie??
Poczułeś się obrażony?jesteś idiotą???

Nie odpowiadam za twoją nadinterpretacje moich słów..

Ludzie z niskim poczuciem własnej wartości zawsze znajdą powód by się poczuć obrażonym.
Tyle w temacie
Cytować
-1 #26 jabo 2021-05-31 08:08
Cytuję Roman:
Cytuję btr:
Cytuję Roman:
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Chyba po polsku pisze się " kto idiotą się urodził " a nie " kto idiotom itd...No ale cóż...Jest takie powiedzenie...Uczył Marcin Marcina a sam idiota gdy innych od idiotów wyzywa, bo sam głupi jak świnia...


Głupi Wieprzu zgłoś zastrzeżdnia do słownika w telefonie..
Myślę że jeśli chcesz innych wyzywać od idiotów to sam powinieneś być absolutnie w porządku...
Cytować
0 #25 Roman 2021-05-31 07:12
Cytuję btr:
Cytuję Roman:
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Chyba po polsku pisze się " kto idiotą się urodził " a nie " kto idiotom itd...No ale cóż...Jest takie powiedzenie...Uczył Marcin Marcina a sam idiota gdy innych od idiotów wyzywa, bo sam głupi jak świnia...


Głupi Wieprzu zgłoś zastrzeżdnia do słownika w telefonie..
Cytować
0 #24 Roman 2021-05-31 07:11
Cytuję btr:
Cytuję Roman:
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Chyba po polsku pisze się " kto idiotą się urodził " a nie " kto idiotom itd...No ale cóż...Jest takie powiedzenie...Uczył Marcin Marcina a sam idiota gdy innych od idiotów wyzywa, bo sam głupi jak świnia...


Zgłoś pretensje do słownika w telefonie,który podmienia słowa...
Jeszcze jakieś zastrzeżenia proc miodek?

Może odnieś się do treści jeśli coś zrozumiałeś ale obawiam się że masz z tym klopot.

A ty jesteś głupi jak ******** czy ********?
Cytować
-2 #23 btr 2021-05-30 20:12
Cytuję Roman:
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Chyba po polsku pisze się " kto idiotą się urodził " a nie " kto idiotom itd...No ale cóż...Jest takie powiedzenie...Uczył Marcin Marcina a sam idiota gdy innych od idiotów wyzywa, bo sam głupi jak świnia...
Cytować
0 #22 abx 2021-05-30 19:59
Cytuję Roman:
Panie i panowie...

Możecie dorabiać ekologiczne teorie i chronić pszczoły ,itp itd

A prawda jest taka...

W walce z parchem czasem liczą się godziny i nikt nie będzie czekać do zachodu słońca jeśli W ciągu dnia w trakcie kwitnienia pojawiły się odpowiednie warunki do skutecznego wykonania zabiegu...

Bo na koniec może się okazać,że pszczoły przeżyły ale ja umrę z głodu.
Brawo panie Romanie ! To brzmi jak deklaracja a sprowadzić się da do stwierdzenia : Do diabła z pszczołami sąsiada...Ważne aby moje było na wierzchu. I to chyba warto upowszechniać bo to jakby nowe podejście do ekologii i do tych zas....ch pszczół...
Cytować
-2 #21 jabo 2021-05-30 19:15
Cytuję ol:
Cytuję brrr:
Cytuję Guest:
Przerzedza
Podobno opryskiwacz, choć nie pryska niczym trującym, to swoim dmuchem łamie pszczołom skrzydła...

pszczolom skrzydla a bąkom kut...y
Takie ostrzeżenie / o łamaniu pszczołom skrzydeł przez wentylator / padło dawno temu w jednym z doniesień na spotkaniu sadowników z naukowcami w Instytucie Sadownictwa...
Cytować
-2 #20 jabo 2021-05-30 19:12
Cytuję ol:
Cytuję brrr:
A tak między nami panie i panowie, co ten opryskiwacz ze zdjęcia robi w dzień, w kwitnącym sadzie ?

a odzywkami to juz nie moze pryskac?
Proponuję abyś wpierw sprawdził czy taką pszczołę opryskaną odżywkami pszczoły wpuszczą do ula...
Cytować
-3 #19 jabo 2021-05-30 19:08
Cytuję ol:
Cytuję brrr:
Cytuję Guest:
Przerzedza
Podobno opryskiwacz, choć nie pryska niczym trującym, to swoim dmuchem łamie pszczołom skrzydła...

pszczolom skrzydla a bąkom kut...y
A chciałbyś się dostać ze swoim kut...m w podmuch wentylatora ? No, chyba że jest taki krótki, że podmuch mu nic nie zrobi...
Cytować
+1 #18 jabo 2021-05-30 19:03
To może ogłośmy, żeby wszyscy wiedzieli...Są takie sytuacje i takie preparaty, którymi można pryskać w dzień w kwitnącym sadzie, bez obaw o zdrowie pszczół i innych owadów zapylających...A jeśli ktoś nie wie które to preparaty, to jego strata...
Cytować
+1 #17 ol 2021-05-30 18:16
Cytuję brrr:
Cytuję Guest:
Przerzedza
Podobno opryskiwacz, choć nie pryska niczym trującym, to swoim dmuchem łamie pszczołom skrzydła...

pszczolom skrzydla a bąkom kut...y
Cytować
-2 #16 ol 2021-05-30 18:15
Cytuję brrr:
A tak między nami panie i panowie, co ten opryskiwacz ze zdjęcia robi w dzień, w kwitnącym sadzie ?

a odzywkami to juz nie moze pryskac?
Cytować
+3 #15 Mariusz 2021-05-30 13:55
Cytuję jabo:
Cytuję Szeryf:
Żeby coś powiedzieć trzeba coś wiedzieć,jak się nie wie to się nie mówi .mam 5 rodzin pszczelich w sądzie od kilku lat nigdy się nie zdarzyło bym je zatruł a zabiegi trzeba wykonać i w kwitnienie tylko trzeba robić to z głową ale niektórzy ,,ekologiczni,, protestują przeciwko że krowy puszczają bąki ,a setki ścieków szło do Wisły i ok - 668n2dziwne
Nie przekonałeś mnie, ale próbuj... Bo nawet jeśli są zabiegi które trzeba wykonać w kwitnienie, to należy to zrobić po zachodzie słońca...Tak słyszałem...

przerzedzania ATS em nie da się zrobić inaczej, jak w dzień
Cytować
+3 #14 Roman 2021-05-30 13:45
Panie i panowie...

Możecie dorabiać ekologiczne teorie i chronić pszczoły ,itp itd

A prawda jest taka...

W walce z parchem czasem liczą się godziny i nikt nie będzie czekać do zachodu słońca jeśli W ciągu dnia w trakcie kwitnienia pojawiły się odpowiednie warunki do skutecznego wykonania zabiegu...

Bo na koniec może się okazać,że pszczoły przeżyły ale ja umrę z głodu.
Cytować
+1 #13 Ala 2021-05-30 12:38
Cytuję jabo:
Cytuję Szeryf:
Żeby coś powiedzieć trzeba coś wiedzieć,jak się nie wie to się nie mówi .mam 5 rodzin pszczelich w sądzie od kilku lat nigdy się nie zdarzyło bym je zatruł a zabiegi trzeba wykonać i w kwitnienie tylko trzeba robić to z głową ale niektórzy ,,ekologiczni,, protestują przeciwko że krowy puszczają bąki ,a setki ścieków szło do Wisły i ok - 668n2dziwne
Nie przekonałeś mnie, ale próbuj... Bo nawet jeśli są zabiegi które trzeba wykonać w kwitnienie, to należy to zrobić po zachodzie słońca...Tak słyszałem...

Właśnie takie myślenie jak twoje jest poruszane w artykule powyżej bo kiedy człowiek z praktyka i doświadczeniem odpowiada na twoje pytanie to ty argumentu jesz swoje swoje zarzuty ( tak słyszałem, wydaje mi się i zaraz ja to wiem) i cały czas nie pasuje ci odpowiedź człowieka który jest ekspertem
Cytować
+2 #12 Roman 2021-05-30 09:27
Redakturze...nie ma co walczyć
Z wiatrakami.

Kto idiotom się urodził geniuszem nie umrze.

System i religia kształcą ludzi na bezmyślna i posłuszna masę pozbawiona zdolności logicznego myślenia.

Każdy samodzielnie myslacy podążający w przeciwnym kierunku niż ta masa jest traktowany jak idiota i dziwak.

System nie chce inteligentnych jednostek...woli bezmyślna masa,która może sterować.
Cytować
+1 #11 Szeryf 2021-05-30 09:26
Nie chcę nikogo przekonywać,ani nikogo brać w obronę ,powiem tylko że niektóre preparaty muszą być stosowane ,,na dzień,, i dużej wilgotności i temperaturze .Nikt normalny nie stosuje preparatów owadobójczych w kwitnienie JEST TO STRZAŁ W KOLANO nawet dwa .Owady pożyteczne unicestwić jest bardzo łatwo ,odbudować fałne bardzo trudno ,a,a są to ,,sojusznicy,, w walce ze szkodniki .Jak w każdej grupie są i czarne owce które nie kierują się zdrowym rozsądkiem, ale jest ich śladowa ilość i nie można stawiać wszystkich sadowników w szeregu z nimi
Cytować
-2 #10 jabo 2021-05-29 20:50
Cytuję Szeryf:
Żeby coś powiedzieć trzeba coś wiedzieć,jak się nie wie to się nie mówi .mam 5 rodzin pszczelich w sądzie od kilku lat nigdy się nie zdarzyło bym je zatruł a zabiegi trzeba wykonać i w kwitnienie tylko trzeba robić to z głową ale niektórzy ,,ekologiczni,, protestują przeciwko że krowy puszczają bąki ,a setki ścieków szło do Wisły i ok - 668n2dziwne
Nie przekonałeś mnie, ale próbuj... Bo nawet jeśli są zabiegi które trzeba wykonać w kwitnienie, to należy to zrobić po zachodzie słońca...Tak słyszałem...
Cytować
+9 #9 Szeryf 2021-05-29 20:08
Żeby coś powiedzieć trzeba coś wiedzieć,jak się nie wie to się nie mówi .mam 5 rodzin pszczelich w sądzie od kilku lat nigdy się nie zdarzyło bym je zatruł a zabiegi trzeba wykonać i w kwitnienie tylko trzeba robić to z głową ale niektórzy ,,ekologiczni,, protestują przeciwko że krowy puszczają bąki ,a setki ścieków szło do Wisły i ok - 668n2dziwne
Cytować
-4 #8 jebudka 2021-05-29 16:34
Cytuję Sadownik2:
Zgadzam się autorze w 99% z treściami w artykule.1% ... nie wierzę aby szaraki odebrali Wasz przekaz.Liczy się kto pierwszy kogo opluje,ten ma zawsze rację.To samo mamy w polityce krajowej,rządzący wielokrotnie stosowali i stosują socjotechnikę a ciemny lud już im uwierzył i zawierzył.Podejmując rękawicę i mówiąc do nich ich językiem np.:przecież ci wasi teraz kradną na potęgę;w odpowiedzi słyszymy...może i kradną ale się dzielą!To samo będzie z tym ---(tu dowolny epitet) on był pierwszy zamieszczając te brednie i tego przekazu ciemnemu już nie odbierzemy.To samo macie np.: z powszechną szkodliwością glutenu;jakiś pseudonaukowiec opublikował takie treści i część bezmyślnych to łyknęła i nawet jak ten sam ""naukowiec"" odszczekał swe rewelacje,dalej wielu geniuszy tkwi w pierwotnym przekazie.
Oczywiście należy walkę podjąć ale nie wierzę w jej dużą skuteczność.Pozdrawiam.
Zgadzam się i też wierzę że prawda w polskiej polityce zapanuje dopiero kiedy Budka przejmie władzę...
Cytować
-4 #7 jabo 2021-05-29 16:30
Cytuję Szeryf:
To nie opryskiwacz ,,to jest kura ,,
I skończcie te idiotyczne wpisy
To nie jest żadna kura, tylko opryskiwacz, który pryska w kwitnącym sadzie a dowodem na to jest widoczna mgiełka wydostająca się z wentylatora...A idiotyczny wpis to twój wpis, w obronie kogoś kto pryskając w kwitnienie strzelił głupotę i kogoś kto to sfotografował i zamieścił...
Cytować
+3 #6 Szeryf 2021-05-29 15:21
To nie opryskiwacz ,,to jest kura ,,
I skończcie te idiotyczne wpisy
Cytować
-2 #5 Sadownik2 2021-05-29 14:59
Zgadzam się autorze w 99% z treściami w artykule.1% ... nie wierzę aby szaraki odebrali Wasz przekaz.Liczy się kto pierwszy kogo opluje,ten ma zawsze rację.To samo mamy w polityce krajowej,rządzący wielokrotnie stosowali i stosują socjotechnikę a ciemny lud już im uwierzył i zawierzył.Podejmując rękawicę i mówiąc do nich ich językiem np.:przecież ci wasi teraz kradną na potęgę;w odpowiedzi słyszymy...może i kradną ale się dzielą!To samo będzie z tym ---(tu dowolny epitet) on był pierwszy zamieszczając te brednie i tego przekazu ciemnemu już nie odbierzemy.To samo macie np.: z powszechną szkodliwością glutenu;jakiś pseudonaukowiec opublikował takie treści i część bezmyślnych to łyknęła i nawet jak ten sam ""naukowiec"" odszczekał swe rewelacje,dalej wielu geniuszy tkwi w pierwotnym przekazie.
Oczywiście należy walkę podjąć ale nie wierzę w jej dużą skuteczność.Pozdrawiam.
Cytować
-12 #4 jabo 2021-05-29 11:16
Uważam że nawet jeśli ten opryskiwacz przerzedza, to chyba powinien to robić po zachodzie słońca...Chyba że przerzedza pszczoły...
Cytować
-5 #3 brrr 2021-05-29 11:02
Cytuję Guest:
Przerzedza
Podobno opryskiwacz, choć nie pryska niczym trującym, to swoim dmuchem łamie pszczołom skrzydła...
Cytować
+3 #2 Guest 2021-05-29 10:45
Przerzedza
Cytować
-9 #1 brrr 2021-05-29 10:15
A tak między nami panie i panowie, co ten opryskiwacz ze zdjęcia robi w dzień, w kwitnącym sadzie ?
Cytować

Powiązane artykuły

Glifosat dalej będzie drogi?

Ceny jabłek wspiera wysoki popyt na koncentrat jabłkowy

Sadownicy polują

X