Gruszka Xenia – popyt przewyższa podaż

Gruszka Xenia jest uprawiana na ponad 300 hektarach w Holandii i na 200 hektarach w Niemczech, Austrii i Francji. Celem jest rozszerzenie powierzchni uprawy do łącznie 1000 hektarów: 500 w Holandii i 500 w innych krajach europejskich.

„Każdego roku ponownie rozważamy opcje ekspansji Xenii zarówno w Holandii, jak i w pozostałej części Europy, i jak dotąd popyt przewyższa podaż. Tak więc na razie nadal obserwujemy wzrost” — zaczyna Bernd Feenstra z firmy Xenia Europe, która koncentruje się na marketingu gruszki odmiany Xenia.

Zdaniem mężczyzny sztuka polega na tym, aby w wystarczającym stopniu obsługiwać popyt na rynku, ale go nie przekarmiać.

Chociaż Xenia wciąż jest stosunkowo małym graczem w porównaniu z dużymi, powszechnie dostępnymi odmianami gruszek, takimi jak Konferencja, Abate Fetel lub Doyenné du Comice, według Bernda, jest najszybciej rozwijającą się odmianą gruszek.

Również gruszki Xenia borykają się obecnie z inflacją i podwyżkami cen. Jednak Bernd wciąż widzi duże możliwości sprzedaży.

 „My niestety również zauważamy rosnące koszty. Niemniej jednak jesteśmy ostrożni w rysowaniu bezpośredniego związku między wyższymi kosztami a zmienionymi wydatkami konsumentów. Na razie nasze sprzedaż w europejskich supermarketach przebiega normalnie. – mówi.

. Rynek natychmiast reaguje na wydarzenia geopolityczne i nagłe gwałtowne wzrosty kosztów, ale to działa w obie strony. Popyt od czasu do czasu rośnie i spada”. Bernd widzi, że chociaż ostatnie niepewne warunki gospodarcze niestety dotykają wielu konsumentów, wiele osób może i nadal jest skłonnych zapłacić więcej.

Chociaż warunki pogodowe w okresie kwitnienia i suche lato spowodowały nieco bardziej niż oczekiwano zmniejszone zbiory, Bernd mówi, że dostępnych jest wiele dużych gruszek. Jest to kluczowe, ponieważ jest to to, co preferują klienci i co jest najbardziej opłacalne dla producentów. „Dostarczanie produktu wysokiej jakości ma kluczowe znaczenie, a każde ogniwo w naszym łańcuchu ma swoją rolę: uprawa, zbiór, przechowywanie, sortowanie i pakowanie. Tak więc, gdy produkty docierają na półki sklepowe, są nie tylko trwałe, ale i smakują dobrze.”

Ze względu na starzenie się społeczeństwa konsumpcja gruszek jest w stagnacji. Gruszki są zwykle spożywane przez rodziny z małymi dziećmi i osoby starsze. Dlatego Xenia wykorzystuje media społecznościowe, aby dotrzeć do konsumentów, którzy nie kupują rutynowo gruszek.

Bernd mówi, że Xenia kieruje swoją ofertę do młodych odbiorców, oferując gruszkę, która dobrze smakuje i ma długi okres przydatności do spożycia. „W zeszłym roku mieliśmy kampanię wiosenną, a w tym roku rozszerzamy naszą kampanię marketingową na Niemcy, Austrię, Francję i inne kluczowe rynki północno-zachodniej Europy. Za pomocą humoru zwrócimy uwagę młodych ludzi na gruszkę i porównamy Xenię do innych popularnych owoców. Pokażemy, że ta gruszka to smaczna, zdrowa, lokalna alternatywa dla, powiedzmy, bananów, kiwi czy pomarańczy – podsumowuje.

źródło: freshplaza.com

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Komentarze  

+5 #1 zenek 2022-11-14 17:19
No chłopy sadzim Xenie, zaraz im pokażemy !
Cytować

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X