![](/images/2025/01/pink_lady_ekspansja.jpg)
Pink Lady – jabłko przyszłości
Obecnie jabłka Pink Lady są jednymi z najpopularniejszych w Europie – w 2024 roku ponad 70 milionów konsumentów sięgało po ten produkt. Co więcej, sprzedaż jabłek wzrosła o 4% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Celem marki jest, aby do 2030 roku 100 milionów ludzi spożywało te jabłka, a rocznie zjadano ich aż dwa miliardy. To duże wyzwanie, ale dotychczasowe sukcesy pokazują, że jest ono w zasięgu ręki.
Bruno Bertheloz, prezes Europe Pink Lady Apples podkreśla, że Pink Lady to nie tylko jabłko, ale również filozofia uprawy i marketingu. Marka opiera się na trzech strategicznych filarach:
-
Lepsze zrozumienie konsumentów – badania rynku, analiza preferencji i dostosowanie produktów do oczekiwań.
-
Nowoczesna produkcja w obliczu zmian klimatycznych – inwestowanie w innowacyjne narzędzia technologiczne, zaawansowane technologie monitorowania oraz precyzyjne dane klimatyczne.
-
Współpraca i innowacje – budowanie sieci partnerów, dzielenie się wiedza oraz zapewnianie producentom uczciwego dochodu.
Dla polskich sadowników sukces Pink Lady może stanowić inspirację. Polska jest jednym z największych producentów jabłek w Europie, a koncept odmian klubowych, który marka spopularyzowała, pokazuje, jak wartość dodana i strategia marketingowa mogą wpłynąć na pozycjonowanie produktu.