Amerykanie wydadzą 10 milionów dolarów na promocje odmiany ‘Cosmic Crisp’

Amerykańska firma zajmująca się komercjalizacją nowych odmian – Proprietary Variety Management (PVM), będzie pracowała z budżetem marketingowym w wysokości 10 milionów dolarów przy wprowadzaniu na rynek konsumencki nowej odmiany ‘Cosmic Crisp’. Promocja detaliczna rozpocznie się jesienią 2019 roku, natomiast w 2020 roku do sprzedaży trafi już 2,2 miliona buszli.

Tematem przewodnim marketingu jest „Wyobraź sobie możliwości”. Jak wyjaśnia dyrektor marketingu PMV w rozmowie z Growing Produce, celem jest inspirowanie i uświadamianie konsumentom w każdym wieku, na przykładzie ‘Cosmic Crisp’, że wielkie marzenia mogą stać się rzeczywistością. Dodaje, że od dawna czekano na kampanię, która zwróci uwagę konsumenta na świeżą produkcję i rozbudzi marzenia, które są w każdym z nas.

 – Konsument ma pieniądze. My chemy pieniędzy. Musimy więc dowiedzieć się, czego chcą, aby zdobyć pieniądze. To takie proste – pisze w swoim portfolio PMV.

Chodzi o to, żeby konsumentów zainteresować daną odmianą jeszcze przed wprowadzeniem jej na rynek. Marketing ma spowodować, że to konsument zainteresuje się historią zbudowaną wokół odmiany i sam będzie poszukiwał jabłek w sklepach.

Jak wyjaśnia PMV, stary system komercjalizacji całą odpowiedzialność nakładał na producenta jabłek. Hodowca odnajduje nową odmianę budzącą nadzieję, przekazuje ją do szkółki, później sprawdza się czy sadownicy są skłonni testować ją na większą skalę. Jeśli sadownik decyduje się zainwestować w nową odmianę, musi rozmawiać z pakowniami, marketingowcami i handlowcami, aby upewnić się, że będą chcieli spróbować sprzedać markę sprzedawcy detalicznemu. Następnie, jeśli sprzedawca wyraża chęć, wszyscy mają nadzieję że konsument kupi jabłka nowej odmiany. To producent ponosi największe ryzyko związane z inwestowaniem w nową markę, która może lub nie stać się hitem dla konsumentów. PMV nazywa ten system „pchaniem” – PUSH.

Nowy model marketingu to – PULL („pociągnięcia). Konsument jest jedyną częścią łańcucha, która przynosi nowe pieniądze do całego systemu. To od konsumentów zależy czy inwestycja w nową odmianę będzie opłacalna.  Właśnie dlatego PVM chce zaangażować konsumenta tak wcześnie jak to możliwe w proces komercjalizacji, aby stworzyć "ciągnięcie" przez cały system. Dodatkowo, badania konsumenckie i informacje zwrotne na każdym kroku mają kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu nowej odmiany.

 Źródło: GrovingProduce, provarmanagement

 

Nie przegap najnowszych wiadomości

icon googleObserwuj nas w Google News

Komentarze  

+6 #2 Andrzej 2018-12-11 19:30
Co tu dużo mówić o " pociągnięciu " nowej odmiany u nas, skoro u nas w sklepie trudno przeważnie doszukać się nazwy tej starej... A ekspedientka pytana o nazwę jabłka odpowiada przeważnie : phi... dla mnie jabłko to jabłko... I rzeczywiście... Przeważnie bywa tak, że ja, pod koniec dnia, widzę w kartonach wymieszane Idaredy z Szampionami i cholera wie jeszcze z czym...
Cytować
+1 #1 Roman 2018-12-11 19:05
My idareda nie musimy promować

Wszyscy wiedzą,że najlepszy updated jest w Polsce
Cytować

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X