Coraz więcej odmian i coraz mniejsze spożycie
Innowacje odmianowe przebiegają szybko, konsumenci mają do dyspozycji coraz więcej odmian jabłek różnych pod względem koloru, smaku i innych charakterystycznych cech, Jednak stale rosnąca podaż oznacza nadmierną fragmentację rynku. Świetnie widać to na przykładzie jabłek, mnogość odmian nie idzie w parze ze spożyciem, które znacząco spada.
„Kiedyś były tylko Golden, Fuji i Stark, ale dziś jest ich zbyt wiele, biorąc pod uwagę nowe odmiany: Cosmic Crisp, Envy, Pink Lady, Kanzi, Red Pop, Morgana, Ambrosia, Evelina itp. Musimy zrozumieć, że konsument nie je dziesięciu jabłek, ale wybiera maksymalnie trzy i to zwykle jednej odmiany”. - mówi Danilo Papetti, przedsiębiorca z Włoch działający na rynku Brescia, który na swoim stoisku oferuje ponad 20 odmian jabłek.
Do najpopularniejszych owoców na rynku Brescia w tej chwili należą Envy, Cosmic Crisp, Melinda Golden i Marlene Fuji. Envy sprzedawane jest w cenie 1,95 €/2,10 € za kilogram, Cosmic Crisp 1,90 €/2 € za kilogram, podczas gdy Fuji i Golden osiągają ceny równe 1,70/ 1,80 euro za kilogram. Wszystkie ceny dotyczą jabłek średniej wielkości (85/90), jedynych rozmiarów oferowanych na stoisku Danilo Papetti.
źródło: italiafruit.net
Komentarze
Same miękkie
Jesteś emerytem
Obowiazkowo musi być przechowywany w piwnicy a nie w ka żeby bukiet był bardziej wyrazisty
Potwierdzaka to badania wśród konsumentów
Tylko gloster zbliża się smakiem i tekstura do idareda