Podsumowanie pierwszego roku kampanii promocyjnej jabłek w Tajlandii i Malezji „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy”
Z końcem listopada 2022 zakończył się pierwszy rok kampanii promocyjnej jabłek w Tajlandii i Malezji. Dwuletni projekt „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” to szeroko zakrojone działania kierowane do konsumentów, a także do przedstawicieli biznesu w Tajlandii i Malezji. Beneficjentem programu jest Konsorcjum: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” i Związek Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej. Kampania współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw a organizacją wdrażającą projekt jest dom mediowy Infinity Media Sp. z o.o.
Głównym celem projektu „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” jest uświadomienie konsumentom w Tajlandii i Malezji, że jabłka pochodzące z Europy, w tym w szczególności z Polski, dzięki bardzo dobrym uwarunkowaniom klimatycznym i glebowym, są jabłkami klasy Premium, oraz że różnorodność odmian pozwala każdemu konsumentowi znaleźć gatunek idealnie trafiający w jego oczekiwania. Ważnym przekazem naszej kampanii jest informacja o nowoczesnych sposobach produkcji i przechowywania owoców, wyjątkowych walorach smakowych polskich jabłek a także tradycji upraw sadowniczych przekazywanych z pokolenia na pokolenie.
Kampania wdrażana przez Infinity Media to szeroki wachlarz działań promocyjnych na wielu płaszczyznach: internet, prasa tradycyjna, reklamy out door , udział w międzynarodowych targach, spotkania B2B, ciekawe eventy PRowe takie jak: Flash Mob, degustacje jabłek na ulicy, degustacje jabłek dla przedstawicieli biznesu, warsztaty kulinarne z uczestnictwem influencerów. Dzięki doświadczeniu agencji Infinity Media w prowadzeniu wielu tego typu dużych kampanii promocyjnych dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, można było zaangażować do promocji dziennikarzy, influencerów, celebrytów z Tajlandii i Malezji. Z handlowego punktu widzenia i znaczące dla wzrostu eksportu kluczowe okazały się spotkania B2B. Obecność przedstawicieli Stowarzyszenia „Unia Owocowa” na targach Thaifex Anuga Asia w Tajlandii oraz Malaysian International Food & Beverage w Kuala Lumpur, czy też misja handlowa – to kilkadziesiąt konkretnych spotkań biznesowych. Co sprawia, że takie projekty są efektywne, ponieważ zaledwie w kilkanaście miesięcy od rozpoczęcia programu (od czerwca 2021) zostały wysłane pierwsze kontenery z jabłkami z Polski do Malezji.
Minione dwanaście miesięcy to czas, w którym głównie nawiązywano kontakty handlowe i informowano konsumentów w Tajlandii i Malezji o walorach europejskich jabłek z Polski. Działo się to poprzez bezpośrednie kontakty, ale także wiele informacji można było znaleźć na stronie internetowej projektu www.bestapples.eu oraz w social mediach – na Instagramie, Twitterze, Facebooku i LinkedIn. Zorganizowaliśmy ciekawe wydarzenia PR takie jak degustacje jabłek w parku miejskim Lumpini w Bangkoku i parku Taman Tugu w Kuala Lumpur, warsztaty kulinarne z wykorzystaniem polskich jabłek z uznanymi polskimi szefami kuchni w Tajlandii i Malezji, Dzień Jabłka z udziałem Ambasad RP w Bangkoku i Kuala Lumpur.
Kampania „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Przed nami kolejny rok kampanii i umacnianie pozycji polskich jabłek na malezyjskim i tajskim rynku.
Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Komentarze
Przecież Ty się tyle najeździsz( jesteś tu jesteś tam)........paluchem po klawiaturze