40 zł za 250 gramów owoców, łodyg i liści, czyli chiński patent na sprzedaż borówki
Przez lata owoce sprzedawane w kiściach były zwykle ograniczone do tych o dość krótkim okresie przydatności do spożycia, takich jak banany czy winogrona. Jednak w Chinach drugi rok z rzędu dużą popularnością ciesza się borówki amerykańskie sprzedawane wraz z gałazkami i liśćmi.
Dzięki temu owoce dłużej utrzymują wilgoć, przy jednoczesnym zahamowaniu rozwój pleśni, co natrualnie przedłuża okres trwałości. Co więcej, zbieranie owoców wraz z łodygą zamiast skubania pozwala uniknąć uszkodzenia owoców, minimalizując straty w zbiorach. Dla konsumentów owoce sprzedawane w gronach wydają się świeższe, jakby były prosto z drzewa.
W Chinach oprócz bananów, winogron, loganów i liczi drugi rok z rzędu dużym powodzeniem cieszą się borówki w kiściach. Najbardziej poszukiwane są jagody „Crown of Branches”, które są sprzedawane online za około 50 chińskich juanów (7,70 USD za pudełko, czyli niespełna 30 zł). Każde pudełko borówek wraz z gałązkami i liśćmi waży 250 gramów. Odpowiada to dwukrotnej cenie podobnych jagód na rynku. Ceny pudełek przekroczyły nawet 70 juanów (10,79 USD) w ekskluzywnych kanałach detalicznych, takich jak supermarkety Ole.
Borówki zbierane w gronach lepiej zachowują nalot, pudrową powłokę na powierzchni owocu, dzięki czemu owoce wydają się świeższe i atrakcyjniejsze.
Chociaż ceny owoców generalnie spadają, owoce sprzedawane w kiściach dokonały przełomu na rynku produktów luksusowych.
Sprzedaż w gronach jest zatem korzystną opcją dla małych i średnich owoców, takich jak pomidory i jagody. Oprócz przedłużonego okresu przydatności do spożycia i zmniejszonych strat zbiorów, sprzedają się również po znacznie wyższych cenach i zaspokajają pragnienie nowości wśród konsumentów.
Źródło: producereport; fot. Shanghai Pengsheng Industrial Co. Ltd